Tweehonderd Rabobank accountmanagers worden tijdens deze dagen opgeleid om ‘meer de taal van de ondernemer te spreken’. De sectormanagers Automotive (Alexander Heijkamp en Richard Jeurissen) zeggen dagelijks met ondernemers in de autobranche te spreken en verzorgen deze training vanuit hun eigen praktijkervaring. Ondernemer Geurt Brouwer zorgt voor een concrete verbinding met de praktijk. Om de accountmanagers uit hun vertrouwde bankomgeving te halen, wordt de opleiding op typische autolocaties gehouden. Hierdoor sluit de opleiding aan bij de dagelijkse praktijk in de branche, denkt Rabobank. Hierdoor zouden de accountmanagers zich beter kunnen verplaatsen in de wereld van de ondernemers in de autobranche.

Rabobank is marktleider in de autobranche en zegt kansen te zien in deze dynamische wereld, ondanks de (nu officiële) recessie in Nederland. De permanente opleiding voor de eigen medewerkers van de bank is daarbij belangrijk. ‘De dynamiek in de automotive vereist actuele kennis en inzichten om volwaardige gesprekspartner te blijven’, stelt de bank. Behalve locaties als Porsche Centrum Gelderland, Innovam en de High Tech Automotive Campus in Helmond, waren de Rabobank accountmanagers ook te gast bij Friesland Lease. In Drachten werden zij onder andere bijgepraat over de ontwikkelingen in duurzame mobiliteit en is er gesproken over nieuwe business modellen die nodig zijn om de veranderende consument te blijven binden.