Ook het C2C-segment (particulieren onderling) daalde in dezelfde ordegrootte; -3,6 procent. De professionele handel (B2B) was 8,3 procent minder actief dan in februari 2011. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Deze dalingen komen naast de daling van de nieuwverkopen en bevestigen het beeld dat de consument momenteel voorzichtig met zijn geld omgaat.

Na twee maanden staat het B2C-segment nog wel op een lichte voorsprong ten opzichte van de twee beginmaanden van 2011, +0,6 procent. Het C2C-segment staat na twee maanden inmiddels al in het rood (-1,0%); het B2B-segment was ook in januari al in de min en ziet de achterstand nu verder oplopen – naar 5,3 procent.

Volkswagen staat nu in alle drie occasionsegmenten aan kop, steevast gevolgd door Opel en Renault. Van de volumemerken lopen de occasions van Opel de meeste averij op. Citroën- en BMW-occasions worden over de gehele linie juist beter verkocht.

Zie voor meer cijfers op www.dealersupportnet.nl

 

B2C

2012

2011

% +/-

1

Volkswagen

17.838

17.497

+1,9%

2

Opel

17.624

18.555

-5,0%

3

Renault

15.964

15.461

+3,3%

4

Ford

15.947

15.570

+2,4%

5

Peugeot

14.816

14.661

+1,1%

6

Fiat

8.878

8.108

+9,5%

7

Citroen

7.750

7.393

+4,8%

8

Toyota

7.222

7.322

-1,4%

9

BMW

6.427

6.369

+0,9%

10

Volvo

6.402

6.178

+3,6%

11

Suzuki

5.384

5.132

+4,9%

12

Mercedes-Benz

5.367

5.847

-8,2%

13

Seat

5.135

4.913

+4,5%

14

Audi

5.062

4.820

+5,0%

15

Hyundai

4.905

4.950

-0,9%

 

totaal

176.829

175.703

+0,6%

         
 

Bron: VWE; bewerking: AUMACON