Genomineerden Remarketing Innovatie Award 2012

Taxatiedienst 0900-Taxatie, occasionportal Autotrack en Leaseplan zijn de drie finalisten voor de Remarketing Innovation Award 2012.

De genomineerden zijn volgens de vakjury van alle inzendingen het afgelopen jaar het meest onderscheidend en innovatief geweest in hun aanpak van de remarketing van gebruikte auto’s. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Remarketing Event 2012, op 22 maart.

0900-Taxatie is volgens de organisatie "een voorbeeld van hoe een traditioneel groothandelsbedrijf zichzelf opnieuw kan uitvinden om mee te gaan in het nieuwe tijdperk van snelheid en transparantie." Een interview met mede-eigenaar Jos Nijland staat overigens in de vandaag verschenen editie van AM.

Occasionportal Autotrack is weliswaar niet de grootste maar "onderscheidt zich "consequent door de kwalitatieve aanpak, onder meer door het aangaan van partnerships met toonaangevende en betrouwbare partners.

Leaseplan ten slotte herstructureerde zijn remarketingbeleid door een groot deel van het proces uit te besteden aan geselecteerde partnerbedrijven. Alle auto’s die in Nederland terugkomen uit de lease worden volgens één uniforme procedure ingenomen en naar één locatie getransporteerd en geïnspecteerd. Vervolgens worden ze, inclusief onderhouds- en schadehistorie, per unit verkocht via het meest geschikte kanaal. Voor het grootste deel gebeurt dat met een eigen online veilingsysteem, dat per doelgroep (b2b, export) kan worden ingericht.

Remarketing Event is gericht op leasemaatschappijen, dealerholdings, occasionmanagers, fleetowners en andere bedrijven die professioneel te maken hebben met de remarketing van gebruikte auto’s.

Genomineerden Remarketing Innovatie Award 2012 - Automobielmanagement.nl

Genomineerden Remarketing Innovatie Award 2012

Taxatiedienst 0900-Taxatie, occasionportal Autotrack en Leaseplan zijn de drie finalisten voor de Remarketing Innovation Award 2012.

De genomineerden zijn volgens de vakjury van alle inzendingen het afgelopen jaar het meest onderscheidend en innovatief geweest in hun aanpak van de remarketing van gebruikte auto’s. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Remarketing Event 2012, op 22 maart.

0900-Taxatie is volgens de organisatie "een voorbeeld van hoe een traditioneel groothandelsbedrijf zichzelf opnieuw kan uitvinden om mee te gaan in het nieuwe tijdperk van snelheid en transparantie." Een interview met mede-eigenaar Jos Nijland staat overigens in de vandaag verschenen editie van AM.

Occasionportal Autotrack is weliswaar niet de grootste maar "onderscheidt zich "consequent door de kwalitatieve aanpak, onder meer door het aangaan van partnerships met toonaangevende en betrouwbare partners.

Leaseplan ten slotte herstructureerde zijn remarketingbeleid door een groot deel van het proces uit te besteden aan geselecteerde partnerbedrijven. Alle auto’s die in Nederland terugkomen uit de lease worden volgens één uniforme procedure ingenomen en naar één locatie getransporteerd en geïnspecteerd. Vervolgens worden ze, inclusief onderhouds- en schadehistorie, per unit verkocht via het meest geschikte kanaal. Voor het grootste deel gebeurt dat met een eigen online veilingsysteem, dat per doelgroep (b2b, export) kan worden ingericht.

Remarketing Event is gericht op leasemaatschappijen, dealerholdings, occasionmanagers, fleetowners en andere bedrijven die professioneel te maken hebben met de remarketing van gebruikte auto’s.