Spyker bevestigt operationeel verlies

Spyker Cars heeft in de eerste helft van dit jaar een operationeel verlies van 1,4 miljoen euro geboekt.

Daarmee lag het verlies flink lager dan de 7,8 miljoen euro vorig jaar. Dankzij een bate van 131 miljoen euro, die ontstond uit de financiële herstructurering en herkapitalisatie van het bedrijf, ontstond een nettowinst van 126 miljoen euro. Deze cijfers komen overeen met de voorlopige resultaten die Spyker half juli naar buiten bracht.

In het eerste halfjaar werd een omzet gerealiseerd van 104.000 euro tegen 876.000 euro een jaar eerder. De autofabrikant uit Zeewolde meldt eveneens dat het vanwege de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst met Youngman dusdanig gepositioneerd is dat het aan al zijn financiële verplichtingen aan toeleveranciers kan voldoen en de productie kan herstarten.

Reacties

We kunnen weer rustig gaan slapen, niks aan de hand. De winst is boekhoudkundig, de omzet genoeg voor een halve Spijker en de operationele kosten worden afgedekt door toekomstige inkomsten uit een rechtzaak.

Geplaatst door: Sandman op

Bouwen ze überhaupt nog wel auto’s ??? Het is meestal alleen maar blablabla rond Spyker

Geplaatst door: van ’t grote Erf op

Tja het is ook een beetje kift van velen dat Müller dit telkens weet te flikken!
In de USA wemelt het van de kleine autofabrieken die allemaal uitendelijk een kort leven beschoren zijn en de bietenbrug zijn opgegaan.. Clenet was
daar een mooi voorbeeld van en die bouwde 200 tot 500 hele mooie auto’s per jaar. Spijker gaat dat nooit doen….ook niet met Chinezen. Wel als
je Saab op de rit krijgt!!

Geplaatst door: Peter Hagemans op

Dit heeft niets meer met normale bedrijfvoering te maken. Vorig jaar slechts 876K omzet en dan 7,8 M verlies maken. Het enige ‘pluspunt’ is dat ze zo weinig auto’s bouwen dat ze haast nog zeldzamer zijn dan een echte Spyker van begin vorige eeuw.

Geplaatst door: van Zanten op
Spyker bevestigt operationeel verlies - Automobielmanagement.nl

Spyker bevestigt operationeel verlies

Spyker Cars heeft in de eerste helft van dit jaar een operationeel verlies van 1,4 miljoen euro geboekt.

Daarmee lag het verlies flink lager dan de 7,8 miljoen euro vorig jaar. Dankzij een bate van 131 miljoen euro, die ontstond uit de financiële herstructurering en herkapitalisatie van het bedrijf, ontstond een nettowinst van 126 miljoen euro. Deze cijfers komen overeen met de voorlopige resultaten die Spyker half juli naar buiten bracht.

In het eerste halfjaar werd een omzet gerealiseerd van 104.000 euro tegen 876.000 euro een jaar eerder. De autofabrikant uit Zeewolde meldt eveneens dat het vanwege de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst met Youngman dusdanig gepositioneerd is dat het aan al zijn financiële verplichtingen aan toeleveranciers kan voldoen en de productie kan herstarten.

Reacties

We kunnen weer rustig gaan slapen, niks aan de hand. De winst is boekhoudkundig, de omzet genoeg voor een halve Spijker en de operationele kosten worden afgedekt door toekomstige inkomsten uit een rechtzaak.

Geplaatst door: Sandman op

Bouwen ze überhaupt nog wel auto’s ??? Het is meestal alleen maar blablabla rond Spyker

Geplaatst door: van ’t grote Erf op

Tja het is ook een beetje kift van velen dat Müller dit telkens weet te flikken!
In de USA wemelt het van de kleine autofabrieken die allemaal uitendelijk een kort leven beschoren zijn en de bietenbrug zijn opgegaan.. Clenet was
daar een mooi voorbeeld van en die bouwde 200 tot 500 hele mooie auto’s per jaar. Spijker gaat dat nooit doen….ook niet met Chinezen. Wel als
je Saab op de rit krijgt!!

Geplaatst door: Peter Hagemans op

Dit heeft niets meer met normale bedrijfvoering te maken. Vorig jaar slechts 876K omzet en dan 7,8 M verlies maken. Het enige ‘pluspunt’ is dat ze zo weinig auto’s bouwen dat ze haast nog zeldzamer zijn dan een echte Spyker van begin vorige eeuw.

Geplaatst door: van Zanten op