Peugeot moet wat doen om de negatieve cashflow van (op dit moment) 200 miljoen euro per maand te stoppen.  Peugeot Citroën – en ook de andere Franse autofabrikant Renault – pakt flink uit op de Franse nationale autoshow. Peugeot zette zelfs veertig auto’s op een stand van vierduizend vierkante meter, inclusief de conceptcar Onyx, een spectaculair vormgegeven supercar.  Maar het laat onverlet dat de Franse fabrikanten te maken hebben met krimpende markten en een overschot aan fabrieken die teveel vergelijkbare auto’s bouwen. De overcapaciteit in de Europese autoindustrie en de prijzenoorlogen zullen zeker besproken zijn onder de captains of car industry die zich op de autoshow verzamelden. Peugeot en Renault zijn net als Fiat, Ford en Opel  kwetsbare partijen in de neergang. De Franse markt zit dertien procent in de min en bovendien hebben Franse autofabrikanten veel last van slechte omstandigheden in Italië en Spanje.  Renault doet het al met al wel beter, dankzij de alliantie met Nissan en de goedkope productie in Roemenië en Marokko. Maar beide fabrikanten hebben relatief veel kleinere auto’s met lagere marges en verliezen geld nu het slechter gaat. Peugeot verloor in de eerste helft van het jaar 820 miljoen euro. Renault  wordt geholpen door zijn alliantiepartners waaronder Nissan maar boekte wel een sterk gedaalde winst van 786 miljoen. Bovendien was de cashflow over het eerste halfjaar tweehonderd miljoen euro negatief.

PSA en Renault worden ingeklemd tussen de Duitse premiummerken en Volkswagen aan de bovenkant en door Hyundai en Kia aan de onderkant.  Volkswagen en de Koreaanse merken hebben aandeel gewonnen op de Franse markt.