Geen crisis bij Nederlandse toeleveranciers

De crisis treft vooral autodealers nu de verkopen van nieuwe auto’s zo dramatisch zijn gedaald. Maar de autosector kent niet alleen verliezers. De Duitse autofabrikanten doen het heel goed en menige Nederlandse toeleverancier profiteert daarvan.

In Nederland hebben sommige toeleveranciers wel last van de crisis maar diverse (middel)grote spelers nauwelijks of helemaal niet, zo meldt het Financieele Dagblad. Schuifdakenproducent Inalfa in Limburg voerde vorig jaar de omzet op van 513 tot 585 miljoen euro. Inalfa expandeert wereldwijd en andere toeleveranciers als Nedschroef en Brabant Alucast openden een nieuwe fabriek in China. In Nederland zelf komen er bij Nedcar (VDL) begin 2015 mogelijk vijf- tot achthonderd banen bij voor de productie van Mini’s voor BMW. De voorbereiding van de fabriek voor de productie van Mini’s zou op schema lopen, volgens een woordvoerder van BMW.

Beursgenoteerde bedrijven ontsnappen ook niet aan de crisis in de sector. Hoewel automotive vaak maar een beperkt deel is van de omzet van multinationals, ondervinden bedrijven als DSM en AkzoNobel wel nadelige gevolgen. Het laatste concern meldde eerder dit jaar dat de markt voor autoreparatielakken in Europa zwak blijft. Industrieel toeleverancier Aalberts Industries meldde in het eerste kwartaal dat leveranties aan de Duitse automobielindustrie stabiel bleven, maar dat de Franse markt zeer ‘uitdagend’ was. Het beursgenoteerde Kendrion kreeg het afgelopen jaar minder orders van de Duitse automotive-industrie. (bron: FD)

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Geen crisis bij Nederlandse toeleveranciers - Automobielmanagement.nl

Geen crisis bij Nederlandse toeleveranciers

De crisis treft vooral autodealers nu de verkopen van nieuwe auto’s zo dramatisch zijn gedaald. Maar de autosector kent niet alleen verliezers. De Duitse autofabrikanten doen het heel goed en menige Nederlandse toeleverancier profiteert daarvan.

In Nederland hebben sommige toeleveranciers wel last van de crisis maar diverse (middel)grote spelers nauwelijks of helemaal niet, zo meldt het Financieele Dagblad. Schuifdakenproducent Inalfa in Limburg voerde vorig jaar de omzet op van 513 tot 585 miljoen euro. Inalfa expandeert wereldwijd en andere toeleveranciers als Nedschroef en Brabant Alucast openden een nieuwe fabriek in China. In Nederland zelf komen er bij Nedcar (VDL) begin 2015 mogelijk vijf- tot achthonderd banen bij voor de productie van Mini’s voor BMW. De voorbereiding van de fabriek voor de productie van Mini’s zou op schema lopen, volgens een woordvoerder van BMW.

Beursgenoteerde bedrijven ontsnappen ook niet aan de crisis in de sector. Hoewel automotive vaak maar een beperkt deel is van de omzet van multinationals, ondervinden bedrijven als DSM en AkzoNobel wel nadelige gevolgen. Het laatste concern meldde eerder dit jaar dat de markt voor autoreparatielakken in Europa zwak blijft. Industrieel toeleverancier Aalberts Industries meldde in het eerste kwartaal dat leveranties aan de Duitse automobielindustrie stabiel bleven, maar dat de Franse markt zeer ‘uitdagend’ was. Het beursgenoteerde Kendrion kreeg het afgelopen jaar minder orders van de Duitse automotive-industrie. (bron: FD)

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding