De producten variëren van Sony MP3-spelers en parfums van Dior tot aan huishoudelijke apparatuur en een Tefal Jamie Oliver-pannenset. Het is voor het eerst dat automobilisten in Nederland hun betaalde parkeergeld op deze manier kunnen hergebruiken. 

"We vinden het belangrijk om onze klanten wat extra’s te bieden voor hun loyaliteit aan Q-Park", aldus Mark van Haasteren, algemeen directeur Q-Park Nederland. "Klanten die mee willen doen met het spaarprogramma kunnen zich inschrijven met hun emailadres en ontvangen dan meteen een registratiebonus van 25 kortingseuro’s. Vervolgens wordt bij elk bezoek aan één van de drie parkeergarages gespaard voor meer korting." De merkartikelen die met kortingen tot vijftig procent op de winkelwaarde verkregen kunnen worden, zijn te vinden via http://www.q-park.nl/.

Van Haasteren: "Binnen het Q-Park Spaarprogramma hebben we het mogelijk gemaakt om retailers die in de buurt van onze parkeergarages gevestigd zijn, mee te laten doen. Sowieso denken we dat parkeerders vaker terugkomen dankzij dit systeem. Dat is natuurlijk positief voor de omliggende winkels en horeca."

Q-Park Nederland telt 250 parkeerfaciliteiten, waaronder 94 P+R terreinen.