Gebruikte Autopregramma’s bieden omzet

Slechts veertig procent van de occasionkopers is bekend met het bestaan van Gebruikte Autoprogramma’s. Dat blijkt uit onderzoek van MSI-ACI in opdracht van Marktplaats onder 548 respondenten.

Het zijn vooral mannen en ouderen (60 jaar en ouder) die bekend zijn met deze garantieprogramma’s. Vrouwen en jongeren tussen de 18-29 jaar zijn het minst op de hoogte. De potentie van dergelijke programma’s is echter groot. Van de occasionkopers die bekend zijn met gebruikte autoprogramma’s is maar liefst 30% bereid meer te betalen voor een occasion met dit garantieprogramma van de importeur dan voor een occasion met een ander type garantie, laat staan voor een auto zonder garantie.
Anderhalf jaar geleden is Marktplaats gestart met het Occasionlabel, waarbij een specifieke omgeving voor importeurs wordt gecreëerd waar gebruikte autoprogramma’s worden geïntegreerd op Marktplaats. Hiermee onderscheiden importeurs en dealers zich beter van het particuliere aanbod. Naast Das WeltAuto voor  Volkswagen heeft Renault van oktober 2013 tot en met januari 2014 met het occasionprogramma ‘Renault Topoccasion’ een dergelijke integratie gerealiseerd. De belangrijkste resultaten van deze campagne zijn: Een stijging onder Marktplaatsgebruikers van de Top of Mind merkbekendheid (+21%) Stijging van de spontane merkbekendheid (+27%) Toename in de overweging om gebruik te maken van Renault Top Occasions (+28) Tijdens het jaarlijkse Automotive Seminar van Marktplaats Zakelijk op 20 mei wordt uitgebreid stilgestaan en inzicht gegeven in de resultaten van dit onderzoek.

Gebruikte Autopregramma’s bieden omzet - Automobielmanagement.nl

Gebruikte Autopregramma’s bieden omzet

Slechts veertig procent van de occasionkopers is bekend met het bestaan van Gebruikte Autoprogramma’s. Dat blijkt uit onderzoek van MSI-ACI in opdracht van Marktplaats onder 548 respondenten.

Het zijn vooral mannen en ouderen (60 jaar en ouder) die bekend zijn met deze garantieprogramma’s. Vrouwen en jongeren tussen de 18-29 jaar zijn het minst op de hoogte. De potentie van dergelijke programma’s is echter groot. Van de occasionkopers die bekend zijn met gebruikte autoprogramma’s is maar liefst 30% bereid meer te betalen voor een occasion met dit garantieprogramma van de importeur dan voor een occasion met een ander type garantie, laat staan voor een auto zonder garantie.
Anderhalf jaar geleden is Marktplaats gestart met het Occasionlabel, waarbij een specifieke omgeving voor importeurs wordt gecreëerd waar gebruikte autoprogramma’s worden geïntegreerd op Marktplaats. Hiermee onderscheiden importeurs en dealers zich beter van het particuliere aanbod. Naast Das WeltAuto voor  Volkswagen heeft Renault van oktober 2013 tot en met januari 2014 met het occasionprogramma ‘Renault Topoccasion’ een dergelijke integratie gerealiseerd. De belangrijkste resultaten van deze campagne zijn: Een stijging onder Marktplaatsgebruikers van de Top of Mind merkbekendheid (+21%) Stijging van de spontane merkbekendheid (+27%) Toename in de overweging om gebruik te maken van Renault Top Occasions (+28) Tijdens het jaarlijkse Automotive Seminar van Marktplaats Zakelijk op 20 mei wordt uitgebreid stilgestaan en inzicht gegeven in de resultaten van dit onderzoek.