ING stelt vandaag (woensdag) in een rapport over de branche dat VDL/Nedcar de voornaamste aanjager is, maar dat ook DAF met de bouw van een groter aantal vrachtwagens een duit in het zakje doet.
De bank voorziet dat de gezamenlijke omzet van fabrikanten en toeleveranciers dit jaar uitkomt op bijna 11 miljard euro, tegen 7,7 miljard euro twee jaar geleden.
VDL/Nedcar in het Limburgse Born begon medio 2014 met de productie van de Mini en bouwt sinds november 2015 een tweede model voor BMW.
De ”aanzienlijke” groei bij DAF in 2015 is inmiddels wat teruggeschroefd, maar het productieniveau is nog altijd flink hoger dan een jaar geleden.
Duitsland is veruit de belangrijkste afzetmarkt: 44 procent van de export vanuit de Nederlandse autobranche vindt zijn weg naar de grootste Europese economie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding