Klant Contact Center
Hiermee groeide de omzet van SternSchade harder dan de schademarkt, die op basis van Audatex calculaties in de eerste helft van 2016 met 6,8% groeide. "Door de inzet van een Klant-Contact-Center (KCC) kon de omzet sterker groeien dan de markt", zo meldt Stern. "Het resultaat van SternSchade zal duidelijk positiever worden als marktconforme prijzen worden gehanteerd voor de intercompany levering van schadeonderdelen."
Bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat van Stern Mobility Services, waar SternSchade deel van uitmaakt, is in het eerste halfjaar van 2016 uitgekomen op een verlies van 1,735 miljoen euro; negatiever dan in het eerste half jaar van 2015 (-1,035 miljoen euro). Het resultaat van SternPoint is nog negatief onder meer door eenmalige kosten in verband met het besluit de activiteiten te integreren in SternSchade en meer te gaan samenwerken met Dealergroep Stern.
Bij Stern Mobility Services ontwikkelen SternRent en SternSchade (samen te voegen met SternPoint) zich volgens plan en SternTec zet de in 2015 ingezette positieve lijn voort.
De gehele Stern Groep NV scoorde erg goed. De netto omzet is toegenomen met 9,0% tot 562,4 miljoen euro. Dealergroep Stern realiseerde een toename van 8,8% en SternLease een toename van 19,6%. Het resultaat na belastingen is toegenomen tot 5,2 miljoen euro, een toename van 52% ten opzichte van het eerste half jaar van 2015. Op grond van deze positieve resultaten zijn de verwachtingen voor heel 2016 naar boven bijgesteld.