CEO Tex Gunning is tevreden maar ziet tegelijk nog veel ruimte voor groei: "Vooruit kijkend kunnen we zo veel meer bereiken. Er is een duidelijke megatrend van eigenaarschap naar gebruik en abonnementsmodellen aan de gang in zowel de nieuwmarkt als die voor premium gebruikte auto’s. Onze klanten, of het nu bedrijven, MKB-ers of particulieren zijn, geven steeds meer de voorkeur aan ‘Car-as-a-Service’ zonder verdere verplichtingen wat betreft soort auto of duur. LeasePlan zal deze trend leiden." Gunning wijst daarbij expliciet ook op het nieuwe CarNext.com dat moet dienen als een ‘disruptieve’ B2C of B2B marktplaats voor drie tot vier jaar oude goede lease-auto’s die LeasePlan dan zelf gaat doorverkopen of opnieuw in lease uitgeeft. Door het zo uitschakelen van de tussenhandel hoopt het bedrijf 90 miljoen per jaar extra te verdienen.

Wat de resultaten betreft, kwam een belangrijk bijdrage van de doorgevoerde reorganisatie waarbij de verschillende landenorganisaties zijn opgeheven en geïntegreerd om schaalvoordeel te behalen. Gunning: "Dat heeft in 2017 een positieve bijdrage van €130 miljoen aan de onderliggende nettowinst voor belastingen geleverd." De komende twee jaar moet de doorgevoerde efficiëntieslag bij elkaar nog eens €240 miljoen opleveren. Gunning: "Wij zijn als management in volle voorbereiding op een potentiële ipo (beursgang) in juni."

LeasePlan werd begin 2016 voor €3,7 miljard overgenomen van Volkswagen en de Duitse bankier Friedrich von Metzler door een consortium met pensioenuitvoerder PGGM, het Deense pensioenfonds ATP, de staatsinvesteringsfondsen van Abu Dhabi (Adia) en Singapore (GIC), het private-equityhuis TDR Capital en zakenbank Goldman Sachs.