Spyker bouwt nog steeds peperdure auto’s in Zeewolde

Spyker bouwt nog altijd auto’s in Zeewolde, maar dan wel peperdure. Inmiddels zijn er een kleine 300 Spykers van de band gerold waarvan een twintigtal Ailerons van een kwart miljoen euro ’t stuk.

Spyker bouwt nog steeds peperdure auto’s in Zeewolde

De fabriek wordt nu in gereedheid gebracht voor een nieuw model, de Preliator met motortechniek van het Zweedse Koeningsegg waar een prijskaartje van 400.000 tot 450.000 aan zal hangen.
Dat alles heeft oprichter en CEO Victor Muller onthuld tegenover Autoweek. "Het is nog nooit zo goed gegaan met Spyker." Hij denkt ook dat het geen enkele moeite zal kosten om kopers te vinden voor de nieuwe auto’s: "Het zijn geweldige tijden voor supercarbouwers."

Rechtszaken 

Spyker stond drie jaar geleden op omvallen terwijl Muller zelf verwikkeld was in rechtszaken rond zijn andere troetelkind Saab. Maar inmiddels zijn die juridische problemen uit de wereld, met een vrijspraak voor Muller, en lijkt er dus ook weer voldoende geld te zijn om auto’s te bouwen. Muller zelf was niet bereid een verdere toelichting te verschaffen.

Spyker bouwt nog steeds peperdure auto’s in Zeewolde - Automobielmanagement.nl

Spyker bouwt nog steeds peperdure auto’s in Zeewolde

Spyker bouwt nog altijd auto’s in Zeewolde, maar dan wel peperdure. Inmiddels zijn er een kleine 300 Spykers van de band gerold waarvan een twintigtal Ailerons van een kwart miljoen euro ’t stuk.

Spyker bouwt nog steeds peperdure auto’s in Zeewolde

De fabriek wordt nu in gereedheid gebracht voor een nieuw model, de Preliator met motortechniek van het Zweedse Koeningsegg waar een prijskaartje van 400.000 tot 450.000 aan zal hangen.
Dat alles heeft oprichter en CEO Victor Muller onthuld tegenover Autoweek. "Het is nog nooit zo goed gegaan met Spyker." Hij denkt ook dat het geen enkele moeite zal kosten om kopers te vinden voor de nieuwe auto’s: "Het zijn geweldige tijden voor supercarbouwers."

Rechtszaken 

Spyker stond drie jaar geleden op omvallen terwijl Muller zelf verwikkeld was in rechtszaken rond zijn andere troetelkind Saab. Maar inmiddels zijn die juridische problemen uit de wereld, met een vrijspraak voor Muller, en lijkt er dus ook weer voldoende geld te zijn om auto’s te bouwen. Muller zelf was niet bereid een verdere toelichting te verschaffen.