‘De vraag naar turbo’s wordt steeds groter’, stelt Johan van der Hoeven, directeur Fource Automotive. Daarom heeft de onderdelen leverancier een zorgvuldige analyse gedaan van de markt en garantiegevallen. Hier is uitgekomen dat het autobedrijf behoefte heeft aan technische ondersteuning en zekerheid. Fource levert al langere tijd de turbo’s van Turbo’s Hoet en zal dat vanaf heden uitbreiden met het concept TurboPartner 2.0, de technische ondersteuning en garantieafwikkeling via Turbo’s Hoet. Van der Hoeven: ‘We vinden het belangrijk dat autobedrijven die via ons netwerk onderdelen versleutelen dit zo goed mogelijk kunnen doen. De ondersteuning vanuit Turbo’s Hoet met hun specialistische kennis en de mogelijkheid voor advies bij technische vraagstukken zijn hier onmisbaar in’.

Ook in het concept TurboPartner 2.0 ziet Van der Hoeven veel waarde: ‘Het vervangen van een turbo doet de monteur niet dagelijks. Na het volgen van de TurboPartner 2.0 training worden de risico’s hiervan gereduceerd tot een minimum en kan het autobedrijf zich specialist noemen.’ Dat er meer kennis over turbo’s nodig is, vindt ook Olaf Velthuis, Managing Director Turbo’s Hoet: ‘Ruim 95% van alle turboschades worden veroorzaakt door een externe oorzaak. Met het concept TurboPartner 2.0 maken we de monteurs hiervan bewust en trainen we ze zelf de oorzaak te vinden. Komen ze er dan toch niet uit, dan bieden we ze technische ondersteuning.’ Daarnaast biedt het concept ook een uitgebreide garantie voorwaarden met ‘GeenGezeurGarantie’ en ‘TurboInsurance’, waarmee het autobedrijf altijd verzekerd is van een gratis vervangende turbo als het mis gaat.