Samenwerking Opel Nederland en verzekeraar Autotrust

Opel heeft de Nederlandse verzekeraar Autotrust gekozen als partner voor haar verlengde garanties en onderhoudsabonnementen. Deze week zal een start gemaakt worden met de verkoop van de nieuwe serviceproducten via de Nederlandse Opel-dealers.

De samenwerkende partijen introduceren als eerste in Nederland het concept van flexibele onderhoudsabonnementen. Hiermee wil Opel de klanten die liever zelf de eigenaar zijn van hun nieuwe Opel dezelfde zekerheid bieden als bij Private Lease.

Met private lease heeft de consument een auto tegen een vast bedrag per maand, voor een vaste looptijd. Zelf een auto aanschaffen geeft meer flexibiliteit, maar de klant kan onzeker zijn over de onderhoudskosten.

"Steeds meer klanten kiezen met Private Lease voor de zekerheid van een vast maandelijks bedrag. We hebben echter ook nog heel veel klanten die bij voorkeur zelf eigenaar zijn van hun nieuwe Opel," zegt Andres van der Kuil, aftersalesmanager bij Opel Nederland.

"Met het nieuwe ‘Lekker Duidelijke Onderhoudsabonnement’ van Opel bieden wij ook deze klanten de zekerheid van een vast maandelijks bedrag waarmee onderhoud én slijtage gedekt zijn, zonder vast te zitten aan een private lease contract".

Onderhoudsovereenkomsten die tot nu toe op de markt zijn gekomen kennen vaak een vaste looptijd. Abonnementen moeten echter van rechtswege na een jaar opzegbaar zijn.

"Autotrust heeft flexibele technologie waarmee we dit soort serviceprogramma’s snel kunnen uitrollen", zegt Gerben van Dam, directeur van Autotrust. "Maar nog belangrijker is dat Opel wil innoveren en durf toont, daardoor passen we goed bij elkaar."

In de tweede helft van november zal de lancering van de onderhoudsabonnementen voor het grote publiek plaatsvinden.

 

Samenwerking Opel Nederland en verzekeraar Autotrust - Automobielmanagement.nl

Samenwerking Opel Nederland en verzekeraar Autotrust

Opel heeft de Nederlandse verzekeraar Autotrust gekozen als partner voor haar verlengde garanties en onderhoudsabonnementen. Deze week zal een start gemaakt worden met de verkoop van de nieuwe serviceproducten via de Nederlandse Opel-dealers.

De samenwerkende partijen introduceren als eerste in Nederland het concept van flexibele onderhoudsabonnementen. Hiermee wil Opel de klanten die liever zelf de eigenaar zijn van hun nieuwe Opel dezelfde zekerheid bieden als bij Private Lease.

Met private lease heeft de consument een auto tegen een vast bedrag per maand, voor een vaste looptijd. Zelf een auto aanschaffen geeft meer flexibiliteit, maar de klant kan onzeker zijn over de onderhoudskosten.

"Steeds meer klanten kiezen met Private Lease voor de zekerheid van een vast maandelijks bedrag. We hebben echter ook nog heel veel klanten die bij voorkeur zelf eigenaar zijn van hun nieuwe Opel," zegt Andres van der Kuil, aftersalesmanager bij Opel Nederland.

"Met het nieuwe ‘Lekker Duidelijke Onderhoudsabonnement’ van Opel bieden wij ook deze klanten de zekerheid van een vast maandelijks bedrag waarmee onderhoud én slijtage gedekt zijn, zonder vast te zitten aan een private lease contract".

Onderhoudsovereenkomsten die tot nu toe op de markt zijn gekomen kennen vaak een vaste looptijd. Abonnementen moeten echter van rechtswege na een jaar opzegbaar zijn.

"Autotrust heeft flexibele technologie waarmee we dit soort serviceprogramma’s snel kunnen uitrollen", zegt Gerben van Dam, directeur van Autotrust. "Maar nog belangrijker is dat Opel wil innoveren en durf toont, daardoor passen we goed bij elkaar."

In de tweede helft van november zal de lancering van de onderhoudsabonnementen voor het grote publiek plaatsvinden.