Consument wacht af met elektrisch rijden

De consument wacht af bij de aanschaf van een elektrische auto. Ondanks de toegenomen actieradius vindt een groot deel van de Nederlanders de verwachte actieradius van een elektrische auto onvoldoende.

elektrische auto

Er is wel veel potentie. 37 procent van de Nederlanders is geïnteresseerd in elektrisch rijden en het aandeel consumenten dat een aanschaf binnen twee jaar overweegt is gestegen naar 4 procent. Dat komt neer op ruim 400.000 Nederlanders.

 

Dat valt af te leiden uit de Elektrisch Rijden Monitor die de ANWB vandaag presenteert. Op een aantal terreinen heeft de elektrische auto het afgelopen jaar progressie geboekt. De kostenontwikkeling is gunstig, de infrastructuur wordt beter en de actieradius van een gemiddelde elektrische auto onder de €50.000 is gestegen van 221 naar 264 km. Ook stellen fabrikanten modellen in het vooruitzicht met een grotere actieradius en een aantrekkelijke prijs.  

 

Veel  Nederlanders zien nog op tegen de aanschaf van een elektrische auto door de hoge prijs. Mensen die geïnteresseerd zijn herkennen echter wel dat de gebruikskosten van de elektrische auto lager zijn dan van een benzine-auto.  ANWB-experts geven aan dat de totale kilometerkosten van elektrische en benzine auto’s naar elkaar toe groeien. Elektrisch rijden is 6 procent duurder dan een vergelijkbare benzine auto. In 2017 was dit nog 10 procent.

Meer info op op Elektrisch Rijden Monitor 

Consument wacht af met elektrisch rijden - Automobielmanagement.nl

Consument wacht af met elektrisch rijden

De consument wacht af bij de aanschaf van een elektrische auto. Ondanks de toegenomen actieradius vindt een groot deel van de Nederlanders de verwachte actieradius van een elektrische auto onvoldoende.

elektrische auto

Er is wel veel potentie. 37 procent van de Nederlanders is geïnteresseerd in elektrisch rijden en het aandeel consumenten dat een aanschaf binnen twee jaar overweegt is gestegen naar 4 procent. Dat komt neer op ruim 400.000 Nederlanders.

 

Dat valt af te leiden uit de Elektrisch Rijden Monitor die de ANWB vandaag presenteert. Op een aantal terreinen heeft de elektrische auto het afgelopen jaar progressie geboekt. De kostenontwikkeling is gunstig, de infrastructuur wordt beter en de actieradius van een gemiddelde elektrische auto onder de €50.000 is gestegen van 221 naar 264 km. Ook stellen fabrikanten modellen in het vooruitzicht met een grotere actieradius en een aantrekkelijke prijs.  

 

Veel  Nederlanders zien nog op tegen de aanschaf van een elektrische auto door de hoge prijs. Mensen die geïnteresseerd zijn herkennen echter wel dat de gebruikskosten van de elektrische auto lager zijn dan van een benzine-auto.  ANWB-experts geven aan dat de totale kilometerkosten van elektrische en benzine auto’s naar elkaar toe groeien. Elektrisch rijden is 6 procent duurder dan een vergelijkbare benzine auto. In 2017 was dit nog 10 procent.

Meer info op op Elektrisch Rijden Monitor