Mini wist de dalende lijn van de laatste tijd om te buigen met een groei van 6,2 procent naar 22.859 auto’s. Bij dit merk blijven de verkopen over de periode januari tot en met augustus echter nog altijd 2,6 procent in de min.

BMW zelf verkocht in de afgelopen maand 157.889 auto’s, 4,1 procent meer dan een jaar eerder. De groep maakt geen aparte maandcijfers voor Rolls-Royce bekend, maar een rekensom leert dat dat de maand heeft afgesloten met 378 verkochte limousines.

De Nederlandse verkoopdirecteur Pieter Nota schrijft de positieve trend toe aan ‘de impact van ons modellenoffensief’. “Een ander positief punt is de aanhoudend sterke verkoopgroei van de BMW i3, de meest succesvolle elektrische auto ter wereld in haar segment.”

Van die EV werden er tot nu toe dit jaar 24.870 verkocht, een groei met ruim 21 procent op jaarbasis. Daarnaast gingen er ook 10.270 Mini Cooper S E Countryman All4 plug-in hybrides over de toonbank, dat is 40 procent meer dan in de eerste acht maanden van 2018.