Automotive Mediaventions neemt AutoWereld.nl over

Automotive Mediaventions, het moederbedrijf van AutoTrack en Gaspedaal.nl neemt AutoWereld.nl over. Met deze overname breidt Automotive Mediaventions haar online activiteiten verder uit en wordt het bedrijf naar eigen zeggen de grootste speler binnen het Nederlandse automotive domein.

Door het bundelen van de krachten tussen AutoTrack en Gaspedaal.nl eerder dit jaar bereikt Automotive Mediaventions al 4 miljoen bezoekers per maand. Met de toevoeging van AutoWereld.nl stijgt het bereik verder naar maandelijks 6 miljoen bezoekers. ‘De bundeling van de drie merken biedt bovendien de mogelijkheid om de zoekdata van consumenten te combineren en daarmee de beste consumenten insights te verkrijgen’, laat men in een verklaring weten.

Groeistrategie

Sander van den Hout, managing director van Automotive Mediaventions BV: “De overname van AutoWereld past in onze groeistrategie. Het geeft ons de flexibiliteit om in te spelen op trends en veranderende behoeftes van de consument. Wij bieden het autobedrijf één loket om de autokoper nog effectiever en efficiënter te bereiken. Met de toevoeging van Autowereld hebben we naast abonnement en performance based pricing nu ook een freemium alternatief in ons portfolio.”

Rudy Kappert, directeur van AutoWereld: “Wij zijn trots op de overname. Voor de toekomst van AutoWereld.nl is dit een belangrijke stap. Het gecombineerde bereik van Mediahuis en DPG Media biedt de mogelijkheid AutoWereld versneld te laten groeien.”

Automotive Mediaventions neemt AutoWereld.nl over - Automobielmanagement.nl

Automotive Mediaventions neemt AutoWereld.nl over

Automotive Mediaventions, het moederbedrijf van AutoTrack en Gaspedaal.nl neemt AutoWereld.nl over. Met deze overname breidt Automotive Mediaventions haar online activiteiten verder uit en wordt het bedrijf naar eigen zeggen de grootste speler binnen het Nederlandse automotive domein.

Door het bundelen van de krachten tussen AutoTrack en Gaspedaal.nl eerder dit jaar bereikt Automotive Mediaventions al 4 miljoen bezoekers per maand. Met de toevoeging van AutoWereld.nl stijgt het bereik verder naar maandelijks 6 miljoen bezoekers. ‘De bundeling van de drie merken biedt bovendien de mogelijkheid om de zoekdata van consumenten te combineren en daarmee de beste consumenten insights te verkrijgen’, laat men in een verklaring weten.

Groeistrategie

Sander van den Hout, managing director van Automotive Mediaventions BV: “De overname van AutoWereld past in onze groeistrategie. Het geeft ons de flexibiliteit om in te spelen op trends en veranderende behoeftes van de consument. Wij bieden het autobedrijf één loket om de autokoper nog effectiever en efficiënter te bereiken. Met de toevoeging van Autowereld hebben we naast abonnement en performance based pricing nu ook een freemium alternatief in ons portfolio.”

Rudy Kappert, directeur van AutoWereld: “Wij zijn trots op de overname. Voor de toekomst van AutoWereld.nl is dit een belangrijke stap. Het gecombineerde bereik van Mediahuis en DPG Media biedt de mogelijkheid AutoWereld versneld te laten groeien.”