AutoScout24 slaat nieuwe weg in met merkidentiteit

Vanaf vandaag is het oranje-blauwe logo van de online autoportal vervangen door een nieuw geel ontwerp. Doel ervan is om de eenvoud, duidelijkheid en mogelijkheden op het platform te markeren.

AutoScout24 slaat nieuwe weg in met merkidentiteit

Sinds de oprichting van AutoScout24 zijn de tijden veranderd; twintig jaar geleden opende iedereen die op zoek was naar een tweedehandsauto de krant en markeerde de geschikte advertenties. In die periode begon men de advertenties te digitaliseren en de afgelopen jaren is het merk sterk ontwikkeld en uitgegroeid tot een van de grootste autoplatforms. Het nieuwe design wordt ingevoerd voor Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Spanje.

Make it happen

Country manager Rachel Gómez y Maseland licht toe: “De nieuwe highlighter-stijl onderstreept, omcirkelt en markeert de belangrijke informatie; op een digitale speelse manier. Zo maken we moeilijke beslissingen voor mobiliteit gemakkelijker, waarbij onze missie luidt: Make it happen. In de toekomst zullen we ons met de nieuwe merkidentiteit nog meer onderscheiden van concurrenten en onze leidende marktpositie benadrukken.”

Niet alleen de merklogo’s veranderen naar de nieuwe gele kleur, maar ook alle merkelementen zoals typografie, fotografie, illustratiestijl, kleurensets en tone of voice zijn herzien. Hiervoor is samengewerkt met DesignStudio, een merk- en designbureau uit Londen.

Reacties

geen wonder dat je dagenlang al niet meer kunt uitloggen !!

Geplaatst door: JP op
AutoScout24 slaat nieuwe weg in met merkidentiteit - Automobielmanagement.nl

AutoScout24 slaat nieuwe weg in met merkidentiteit

Vanaf vandaag is het oranje-blauwe logo van de online autoportal vervangen door een nieuw geel ontwerp. Doel ervan is om de eenvoud, duidelijkheid en mogelijkheden op het platform te markeren.

AutoScout24 slaat nieuwe weg in met merkidentiteit

Sinds de oprichting van AutoScout24 zijn de tijden veranderd; twintig jaar geleden opende iedereen die op zoek was naar een tweedehandsauto de krant en markeerde de geschikte advertenties. In die periode begon men de advertenties te digitaliseren en de afgelopen jaren is het merk sterk ontwikkeld en uitgegroeid tot een van de grootste autoplatforms. Het nieuwe design wordt ingevoerd voor Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Spanje.

Make it happen

Country manager Rachel Gómez y Maseland licht toe: “De nieuwe highlighter-stijl onderstreept, omcirkelt en markeert de belangrijke informatie; op een digitale speelse manier. Zo maken we moeilijke beslissingen voor mobiliteit gemakkelijker, waarbij onze missie luidt: Make it happen. In de toekomst zullen we ons met de nieuwe merkidentiteit nog meer onderscheiden van concurrenten en onze leidende marktpositie benadrukken.”

Niet alleen de merklogo’s veranderen naar de nieuwe gele kleur, maar ook alle merkelementen zoals typografie, fotografie, illustratiestijl, kleurensets en tone of voice zijn herzien. Hiervoor is samengewerkt met DesignStudio, een merk- en designbureau uit Londen.

Reacties

geen wonder dat je dagenlang al niet meer kunt uitloggen !!

Geplaatst door: JP op