Proefrit aan huis is perfect verlengstuk van digitale showroom

Hoe verleid je de particuliere occasionkoper in coronatijd tot het aanschaffen van een nieuwe tweedehands auto? Door een proefrit aan huis aan te bieden, zegt Johan Tuinstra, eigenaar van Pheifer Holding en oprichter van Proefritaanhuis.nl. Volgens Tuinstra is een goede service naar de klant juist nu belangrijker dan ooit. “Als de klant niet naar de showroom kan komen, moet je ervoor zorgen dat de auto bij de klant komt voorrijden.”

Hoe zorg je ervoor dat de klant ook in deze tijd warmloopt voor het aanschaffen van een nieuwe auto? Dat is de uitdaging waar dealers en autobedrijven op dit moment voor staan. Het aanbieden van een proefrit aan huis is volgens Tuinstra het perfecte verlengstuk van de digitale showroom. “De auto wordt kosteloos en rijklaar bij de geïnteresseerde voor de deur afgeleverd voor het maken van een proefrit.”

Druk op de knop

De Friese ondernemer is eigenaar van Pheifer Holding met daaronder de autobedrijven Pheifer in Sneek, Synyco in Franeker en Esgee in Harlingen. Acht jaar geleden al startte hij de service Proefritaanhuis.nl. Op de site staat het aanbod aan occasions van de autobedrijven. Een druk op de knop is voldoende voor het plannen van een proefrit. Dat kan zeven dagen per week. De afspraak wordt digitaal gepland, contact daarna verloopt via Whatsapp.

De klant kan in zijn of haar eigen omgeving een proefrit maken. Dit met inachtneming van alle coronamaatregelen. Heeft de geïnteresseerde een auto in te ruilen, dan wordt deze tijdens de proefrit al direct beoordeeld. Volgens Tuinstra besluit zo’n 80 procent van de klanten om de occasion na de proefrit daadwerkelijk aan te schaffen. Dit kan direct ter plekke worden geregeld, inclusief papierwerk en betaling.

Proefrit aan huis 2.0

Het platform wordt komende tijd verder uitgebreid naar een 2.0-versie en het aanbod aan occasions zal flink groeien. Een aantal grote portalen heeft inmiddels toegezegd om de ‘Proefrit aan huis-button’ bij advertenties te gaan plaatsen. Ook dealers en universele garages kunnen zich aansluiten. “Zij hebben zelf vaak geen personeel in huis om dit te verzorgen. Er worden op dit moment dertig nieuwe chauffeurs opgeleid en eind januari kunnen we opschalen naar ruim vijfhonderd chauffeurs in Nederland.”

In de ogen van Tuinstra is het maken van een proefrit voor kopers van een nieuwe tweedehands auto echt een must. “De occasionmarkt is booming. Dat zal komende tijd niet veranderen. Het is dan ook zaak om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Dan is de kans op een deal het grootst. Dat doen wij met onze proefrit aan huis. Alles draait daarbij om service, helemaal nu!”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Proefrit aan huis is perfect verlengstuk van digitale showroom - Automobielmanagement.nl

Proefrit aan huis is perfect verlengstuk van digitale showroom

Hoe verleid je de particuliere occasionkoper in coronatijd tot het aanschaffen van een nieuwe tweedehands auto? Door een proefrit aan huis aan te bieden, zegt Johan Tuinstra, eigenaar van Pheifer Holding en oprichter van Proefritaanhuis.nl. Volgens Tuinstra is een goede service naar de klant juist nu belangrijker dan ooit. “Als de klant niet naar de showroom kan komen, moet je ervoor zorgen dat de auto bij de klant komt voorrijden.”

Hoe zorg je ervoor dat de klant ook in deze tijd warmloopt voor het aanschaffen van een nieuwe auto? Dat is de uitdaging waar dealers en autobedrijven op dit moment voor staan. Het aanbieden van een proefrit aan huis is volgens Tuinstra het perfecte verlengstuk van de digitale showroom. “De auto wordt kosteloos en rijklaar bij de geïnteresseerde voor de deur afgeleverd voor het maken van een proefrit.”

Druk op de knop

De Friese ondernemer is eigenaar van Pheifer Holding met daaronder de autobedrijven Pheifer in Sneek, Synyco in Franeker en Esgee in Harlingen. Acht jaar geleden al startte hij de service Proefritaanhuis.nl. Op de site staat het aanbod aan occasions van de autobedrijven. Een druk op de knop is voldoende voor het plannen van een proefrit. Dat kan zeven dagen per week. De afspraak wordt digitaal gepland, contact daarna verloopt via Whatsapp.

De klant kan in zijn of haar eigen omgeving een proefrit maken. Dit met inachtneming van alle coronamaatregelen. Heeft de geïnteresseerde een auto in te ruilen, dan wordt deze tijdens de proefrit al direct beoordeeld. Volgens Tuinstra besluit zo’n 80 procent van de klanten om de occasion na de proefrit daadwerkelijk aan te schaffen. Dit kan direct ter plekke worden geregeld, inclusief papierwerk en betaling.

Proefrit aan huis 2.0

Het platform wordt komende tijd verder uitgebreid naar een 2.0-versie en het aanbod aan occasions zal flink groeien. Een aantal grote portalen heeft inmiddels toegezegd om de ‘Proefrit aan huis-button’ bij advertenties te gaan plaatsen. Ook dealers en universele garages kunnen zich aansluiten. “Zij hebben zelf vaak geen personeel in huis om dit te verzorgen. Er worden op dit moment dertig nieuwe chauffeurs opgeleid en eind januari kunnen we opschalen naar ruim vijfhonderd chauffeurs in Nederland.”

In de ogen van Tuinstra is het maken van een proefrit voor kopers van een nieuwe tweedehands auto echt een must. “De occasionmarkt is booming. Dat zal komende tijd niet veranderen. Het is dan ook zaak om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Dan is de kans op een deal het grootst. Dat doen wij met onze proefrit aan huis. Alles draait daarbij om service, helemaal nu!”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding