Michelin doet meer in niet-banden business

Michelin wil de komende jaren 20 tot 30 procent van de omzet halen uit de niet-banden business. Daarbij gaat het om diensten en oplossingen, flexibele composieten voor bijvoorbeeld lopende banden of zetels, medische apparatuur, 3D printing van metalen en ook om waterstof-mobiliteit in samenwerking met de toeleverancier Faurencia.

Michelin

“Michelin zal haar bandenbusiness blijven uitbreiden, erin investeren en innoveren. Mobiliteitstrends en de versnelde groei van de markt voor elektrische voertuigen bieden groeimogelijkheden voor de productie van speciaal voor EV’s bestemde banden. Op basis van deze capaciteit om te innoveren en de expertise op het gebied van materialen kijkt Michelin ook naar sterke expansie in en rond het bandensegment,’’ heeft bestuursvoorzitter Florent Menegaux uitgelegd tijdens een Capital Markets Day.

All Sunstainable

In het kader van een ‘All Sunstainable’ visie wil het Franse bedrijf onder meer het aandeel duurzame grondstoffen in al haar producten opvoeren naar 40 procent in 2030 en 100 procent in 2050. Over de hele linie moeten de CO2-emissies ook drastisch omlaag. Verder wil Michelin het aandeel vrouwen in managementposities opvoeren naar 35 procent. Wat de financiële resultaten betreft zou de omzet tussen 2023 en 2030 met gemiddeld vijf procent per jaar moeten toenemen. Concreet betekent dat, dat in 2023 een omzet van 24,5 miljard euro in de boeken moet staan. Afgelopen jaar kwam dat uit op rond de 20 miljard, een daling van 15 procent vergeleken met 2019 door de gevolgen van corona.

Lees ook:
Michelin gaat 2.300 banen schrappen

Michelin doet meer in niet-banden business - Automobielmanagement.nl

Michelin doet meer in niet-banden business

Michelin wil de komende jaren 20 tot 30 procent van de omzet halen uit de niet-banden business. Daarbij gaat het om diensten en oplossingen, flexibele composieten voor bijvoorbeeld lopende banden of zetels, medische apparatuur, 3D printing van metalen en ook om waterstof-mobiliteit in samenwerking met de toeleverancier Faurencia.

Michelin

“Michelin zal haar bandenbusiness blijven uitbreiden, erin investeren en innoveren. Mobiliteitstrends en de versnelde groei van de markt voor elektrische voertuigen bieden groeimogelijkheden voor de productie van speciaal voor EV’s bestemde banden. Op basis van deze capaciteit om te innoveren en de expertise op het gebied van materialen kijkt Michelin ook naar sterke expansie in en rond het bandensegment,’’ heeft bestuursvoorzitter Florent Menegaux uitgelegd tijdens een Capital Markets Day.

All Sunstainable

In het kader van een ‘All Sunstainable’ visie wil het Franse bedrijf onder meer het aandeel duurzame grondstoffen in al haar producten opvoeren naar 40 procent in 2030 en 100 procent in 2050. Over de hele linie moeten de CO2-emissies ook drastisch omlaag. Verder wil Michelin het aandeel vrouwen in managementposities opvoeren naar 35 procent. Wat de financiële resultaten betreft zou de omzet tussen 2023 en 2030 met gemiddeld vijf procent per jaar moeten toenemen. Concreet betekent dat, dat in 2023 een omzet van 24,5 miljard euro in de boeken moet staan. Afgelopen jaar kwam dat uit op rond de 20 miljard, een daling van 15 procent vergeleken met 2019 door de gevolgen van corona.

Lees ook:
Michelin gaat 2.300 banen schrappen