Volgens SHV staan we ‘aan de vooravond van een historische marktverandering die slechts een paar keer in de honderd jaar plaatsvindt’. Jeroen Drost, CEO van SHV is opgetogen over de samenwerking. “Het is in lijn met onze visie op een duurzame toekomst. We zien meerdere kansen voor samenwerking en uitwisseling van technische kennis tussen Lightyear en een aantal van onze activiteiten binnen SHV.” Het bedrijf is vooral bekend van groothandel Makro en offshorebedrijf Mammoet, maar zit ook in de energie via SHV Energy en diervoeding met voederbedrijf Nutreco.

Klaar

Lex Hoefsloot, CEO van Lightyear verwacht dat het ondernemerschap van SHV, de kennis van het bedrijf in verschillende bedrijfstakken en de wereldwijde scope van toegevoegde waarde zijn. “We zijn er nu meer klaar voor dan ooit om onze eerste auto op de markt te brengen en onze technologie te demonstreren.

Lees ook:
Lightyear haalt 40 miljoen euro op bij investeerders

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding