Het nieuwe Spyker kan rekenen op financiële ‘backing’ van Michail Pessis en Boris Rotenberg, ook eigenaar van SMP Racing Monaco en racewagen-fabrikant BR Engineering. Beide miljardairs kondigden tijden geleden al een deal met Spyker c.q. Muller aan maar dat leek uiteindelijk tot niets te leiden. Partijen hebben nu echter op 20 december in Utrecht een nieuwe en naar het heet definitieve overeenkomst getekend.

De eerste auto’s moeten worden gebouwd op basis van een chassis uit Rusland, techniek uit Duitsland en Rusland en assemblage in Zeewolde. Verder moeten er servicecentra komen op locaties waar de rijken van de wereld bij elkaar komen, zoals de Cote d’Azur.

Assemblage in Nederland

‘’Er bestaat geen twijfel dat Spyker een paar erg moeilijke jaren achter de rug heeft maar met de nieuwe investeerders aan boord en met de nieuw-gevormde Spyker groep zijn die dagen voorbij en zal Spyker terugkeren als belangrijke speler in de markt van supercars. Zodra er een schriftelijke overeenkomst ligt en het gebruik van de handelsmerken is geregeld, kunnen de activiteiten eindelijk weer starten. De uiteindelijke assemblage zal definitief plaatsvinden in Nederland om eer te bewijzen aan de erfenis van het merk en om optimaal gebruik te maken van de nog bestaande mankracht van Spyker’s professionele werkers,’’ staat in de aankondiging.