En terwijl zijn opvolger 207 voor volgend jaar gepland staat, is er nu nog nieuws: de 206 CC is ook leverbaar geworden met een 1.6 HdiF dieselmotor met roetfilter. Hard zal het daarmee overigens niet gaan want de importeur verwacht dat slechts zes van de honderd CC-kopers zal kiezen voor de diesel- en van het totale Nederlandse 206-bestand (126 duizend) is ongeveer zeven procent verkocht als coupé-cabriolet. Sinds zijn introductie in 1998 is de 206 succesvol gebleken. Hij werd in 2002 zelfs als eerste auto uit het B-segment Zakenauto van het Jaar in de verkiezing die wordt georganiseerd door Automobiel Management. ‘Het is geen directieauto maar wel een volwaardige zakenauto die geen gulden te veel kost’, schreef de vakjury destijds in haar rapport. Na zeven jaar nagenoeg ongewijzigd op de markt te zijn geweest, bezet de 206 momenteel nog steeds een hoge (vijfde) plek op de Nederlandse verkoopstatistiek, goed voor een aandeel van 2,8 procent.