Het model Frontera waarover het gaat, werd tot twee jaar geleden gebouwd in het Engelse Luton. GM overweegt of een rechtzaak nodig is. “We onderzoeken de overeenkomsten in het design met de vorige Frontera”, heeft de fabrikant verklaard. De Chinese fabrikant ontkent iets van GM te kopieëren. Men zou zijn eigen research doen en voor het overige wat technologie hebben overgenomen van Ford. “Ik geloof niet dat we iets van de Opel Frontera hebben gelopiëerd”, aldus een woordvoerder van Jiangling in de zakenkrant Finacial Times. Een eventuele rechtzaak wordt voor GM wat moeilijker gemaakt door het feit dat Jiangling Motors Corporation (JMC), een beursgenoteerde tak van het bedrijf, deels eigendom is van Shanghai Automotive Industry wat weer een partner is van GM. Maar SAI levert wel onderdelen en services voor de Land Wind. Om het nog ingewikkelder te maken: JMC heeft daarnaast ook een joint venture met Isuzu voor het bouwen van trucks. Isuzi is een partner van GM in Japan en de bron van het oorspronkelijke ontwerp van de Frontera in kwestie. Anderzijds heeft GM wel grootscheepse actie ondernomen tegen het Chinese Chery waarin Shanghai Automotive Industry ook een groot aandeel heeft. Chery zou de Chevrolet (Daewoo) Matiz kopieëren. GM wil ook voorkomen dat de naam Chery wordt geregistreerd in Amerika omdat die naam te veel lijkt op Chevy, de afkorting van Chevrolet.