Nanjing is van plan Rover auto’s te gaan bouwen bij haar hoofdkwartier daar. Het bedrijf heeft beloofd dat het enige productie in het Verenigd Koninkrijk zou houden maar gezien de activiteiten houden de vakbonden hun hart vast. “Dit is verontrustend, maar de belangrijkste productielijnen staan er nog wel”, aldus een vakbondsvertegenwoordiger in de zakenkrant Financial Times. Volgens fabrieksarbeiders zouden de weggehaalde spullen vooral bedoeld zijn voor de productie van motoren; het matereel zou afkomstig zijn van de voormalige Powertrain-divisie. Het is denkbaar dat de auto’s in Engeland in elkaar worden gezet met motoren die uit China worden geïmporteerd. Nanjing heeft haar eigen Chinese technici (en koks) naar Birmingham gebracht om de boel uit elkaar te halen. Een en ander volgt op de laatste betaling van het totaal van 96 miljoen euro waarvoor Nanjing de boedel overnam van curatoren. De directie van Nanjing zou de bonden hebben verzekerd dat er wel productie blijft in Engeland. Een mogelijkheid is dat de roadster MG TF en het grootste model, de MG ZT, in Engeland gebouwd worden. De kleinere modellen gaan dan naar China.