De Toyota-dochter introduceerde de nieuwe IS als eerste Lexus met een dieselmotor. Bovendien verdubbelt het netwerk in Nederland voor eind volgend jaar. De vestiging Amsterdam wordt het grootste Lexus-dealerpand van Europa. De ‘kleine’ IS220d met dieselmotor zal er in hoge mate bijdragen aan de beoogde sprong van het Japanse prestigemerk: van 569 auto’s vorig jaar en rond de achthonderd dit jaar naar een geschatte dertienhonderd in 2006. “De helft daarvan zal voor rekening van de nieuwe IS komen en we schatten dat je dan voor zestig procent of méér over de 220d spreekt", aldus directeur Hulshoff. Volgens hem is de prijs de troefkaart. Zowel diesel- als benzineversie starten rond de 38 mille (of zevenhonderd tot zevenhonderdvijftig euro per maand in de lease). Lexus claimt een ‘enorme’ belangstelling. Dat zou zijn gebleken uit het Experience Weekend waar tegen de drieduizend bezoekers zijn geweest. BREUKELEN – De verwachting is dat over een paar jaar zeven van de tien ‘premium’ auto’s een dieselmotor zullen hebben. Dus moet zelfs Lexus wel mee doen. De luxe Toyota-dochter introduceerde de nieuwe IS als eerste met een dieselmotor. Bovendien verdubbelt het netwerk in Nederland voor eind volgend jaar. De vestiging Amsterdam wordt het grootste Lexus-dealerpand van Europa. De ‘kleine’ IS220d met dieselmotor zal er in hoge mate bijdragen aan de beoogde sprong van het Japanse prestigemerk: van 569 auto’s vorig jaar en rond de achthonderd dit jaar naar een geschatte dertienhonderd in 2006. “De helft daarvan zal voor rekening van de nieuwe IS komen en we schatten dat je dan voor zestig procent of méér over de 220d spreekt", aldus directeur Hulshoff. Volgens hem is de prijs de troefkaart. Zowel diesel- als benzineversie starten rond de 38 mille (of zevenhonderd tot zevenhonderdvijftig euro per maand in de lease). Lexus claimt een ‘enorme’ belangstelling. Dat zou zijn gebleken uit het Experience Weekend waar tegen de drieduizend bezoekers zijn geweest.