De Amerikaanse autofabrikant sloot een akkoord met Chery. De voorwaarden waaronder de ruzie wordt bijgelegd, zijn niet bekend maar volgens FEM Business en Financial Times zouden de Chinezen geen cent aan hun grote voorbeeld betalen. Het worstelende GM heeft op dit moment belangrijker zaken aan zijn hoofd dan zo’n plagiaatkwestie. Veel multinationals en regeringen hebben deze zaak belangstellend gevolgd. Hij loopt sinds december vorig jaar na twee jaar van vruchteloze bemiddelingspogingen. Maar de mislukte poging om Chery ervan af te brengen de kopie te produceren en te exporteren, geeft aan hoe moeilijk een zaak als ‘interlectueel eigendom’ in China ligt. GM behaalde in september een klein succesje toen zij wist te voorkomen dat Chery haar merknaam ging gebruiken in Amerika. Chery lijkt namelijk wel heel erg veel op Chevy, de bijnaam van Chevrolet. De Chery QQ verkoopt in China veel beter dan de Spark. Chery is een van de Chinese bedrijven die met succes concurreren met Europese en Japanse automerken. Chery verkocht in de eerste negen maanden bijna twee keer zoveel als vorig jaar in dezelfde periode. Er waren 85 duizend QQ’s bij.