Peugeot wil weer marktaandeel terugwinnen en maakt zich daarvoor gereed, aldus woordvoerder Fabry in Automotive News Europe. Het gaat om vijf van de negen topmensen die direct rapporteren aan chef Frédéric Saint-Geours. Christian Delous wordt hoofd van Europese verkoop (excl. Frankrijk) en volgt daarmee Thierry Armengaud op. Delous was hoofd internationale verkoop. Hij wordt vervangen door Bernd Schantz, die directeur communicatie was. Op zijn beurt wordt die opgevolgd door Christian Peugeot (52) die verantwoordelijk was voor marketing. Peugeot vorige functie wordt erbij genomen door Bruno de Guilbert (58), hoofd producten en markten. De nieuwe functie van Armengaud (59) is niet bekendgemaakt. Peugeot heeft de laatste paar jaar consequent marktaandeel verloren in Europa. In 2002 was het nog 8,9 procent, inmiddels zit het merk op zo’n 7,5 procent. In Nederland kan Peugeot nog pronken met een aandeel van 8,7 procent, maar ook dat is aanmerkelijk hoger geweest. PSA Peugeot Citroën wil het totale marktaandeel van vijftien procent in Europa terug hebben.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding