''Het wordt een moeilijk jaar, waarin we in het defensief gedrongen blijven. Verwacht geen belangrijke veranderingen in ons modellengamma. Volgend jaar brengen we geen enkel nieuw model op de markt',' aldus de Braziliaan tijdens een bezoek aan de fabrieken van Renault-partner Samsung in Seoel. Ghosn geeft min of meer toe dat het Franse merk te afhankelijk is geweest van de Mégane, die de laatste jaren de helft van de rentabiliteit voor haar rekening heeft genomen. ''Dat we de geplande marge dit jaar niet halen, is grotendeels te wijten aan de teruglopende verkopen van dat model. We moeten uit deze cyclus zien te komen.'' Renault-rijders zullen tot de eerste helft van 2007 moeten wachten voordat de samen met Samsung ontwikkelde nieuwe 4×4 in de showroom verschijnt. Eerst was het de bedoeling van Ghosn om 'radiostilte' in acht te nemen tot hij in februari zijn strategie voor de volgende drie jaar presenteert. Maar vooral de onrust op de beurs van Parijs is voor hem voldoende reden om nu vast een tipje van de sluier op te lichten. Ghosn heeft slechts één positieve ontwikkeling te melden: het succes van de goedkope Logan. Dat model zal volgens de Renault-baas ondanks zijn lage prijs wel degelijk een bijdrage leveren aan de financiële resultaten. Ghosn denkt zelfs positief over het idee een hele modellenreeks goedkope auto's te ontwikkelen, een suggestie die hem eerder door de Franse vakbonden aan de hand is gedaan.