Vorige week maakte de FIA bekend dat er in 2008 maar één bandenleverancier is toegestaan. Michelin, dit jaar bandenmerk van de wereldkampioen, gooit daarop al na 2006 de handdoek in de ring. In een volgens F1Racing.nl redelijk verbitterd persbericht laat de Franse bandenfabrikant weten dat competitie, het belangrijkste in de F1, op deze manier verdwijnt. Managing partner Edouard Michelin: ‘We verdwijnen niet uit de autosport. Zodra de mogelijkheid er in de F1 weer is om andere teams van banden te voorzien, zullen wij dat gelijk doen.’ En: ‘We zouden graag langer in de F1 blijven want we hebben er veel voordeel van gehad.’ Bridgestone wordt dus de bandenman van de Formule 1, als enige merk. Volgens het Amerikaanse marketingvakblad AdAge volgt Michelin’s beslissing op het debacle in de zomer bij de F1 Grand Prix in Indianapolis. Slechts zes auto’s deden daar mee, nadat Michelin fouten in zijn banden ontdekte en ‘zijn’ teams afraadde er mee te rijden. De wedstrijdleiding laat echter geen andere banden toe na de kwalificatierondjes. Een refund-actie voor de tickets van toeschouwers kostte Michelin Noord-Amerika zo’n zeventien miljoen dollar.