In de eerste negen maanden van 2005 bouwde Spyker Cars 22 auto’s zodat de jaarproductie op 48 is uitgekomen. Bij Karmann in Osnabrück werden in het vierde kwartaal achttien auto’s gebouwd; de rest kwam van Coventry Prototype Panels. Spyker zegt per 31 december 2005 een orderportefeuille te hebben van 191 auto’s. Chef Victor Muller zegt de productie op orde te krijgen. “We kunnen nu zeker honderd auto’s per jaar produceren.” Hij denkt dat zijn bedrijf in het eerste halfjaar van 2006 geen verliezen meer zal maken en dat het personeelsbestand van Spyker zal toenemen van honderd tot 125 man. Spyker kreeg in november een nieuwe aandeelhouder in Mubadala Development Company (eigendom van de staat Abu Dhabi). Die kocht 625 duizend nieuw uitgegeven aandelen voor twaalf euro per stuk en verwierf een aandeel van ongeveer zeventien procent in Spyker Cars. Victor Muller zegt dat daarmee de weg vrij is gemaakt naar de lancering van de Peking-to-Paris super-suv, het tweede model van Spyker. Spyker heeft inmiddels dealers voor de VS in Detroit, Pompano Beach en Beverly Hills. Voor het Midden-Oosten zorgen dealers in Jeddah, Kuwait City, Dubai en Abu Dhabi.