Het bedrijf is verkocht aan aan Eurazeo, een Franse investeringsmaatschappij. VW-baas Pischetsrieder had nog maar amper de jaarcijfers van Volkswagen AG bekend gemaakt of hij kon de pers weer optrommelen voor opnieuw groot nieuws. Het geld kan VW goed gebruiken omdat met name het merk Volkswagen in zwaar weer zit. Toch benadrukt Pischetsrieder dat hij het Volkswagen-concern wel degelijk verder als mobiliteitsverschaffer wil positioneren. Dat blijkt dus ook te kunnen zonder autoverhuurder. VW zegt tot op het laatste moment drie opties voor Europcar open gehouden te hebben: strategische uitbouw van de organisatie, een beursgang of verkoop. Maar dat laatste had toch de voorkeur, zegt de verantwoordelijke man binnen VW AG, Stefan Jacoby. Voor een strategische groei moest er worden geïnvesteerd. En dat geld kon beter worden gebruikt. Jacoby meldt wel dat het doorslaggevende argument voor de verkoop de garantie van Eurazeo was om Europcar als bedrijf te laten voortbestaan en verder uit te bouwen. Europcar was sinds 1999 volledig in bezit van Volkswagen. De autoverhuurder is met 2,9 duizend kantoren actief in 145 landen (waaronder Nederland) en telt ruim vijfduizend medewerkers. De omzet ligt rond de 1,3 miljard euro, de winst rond de honderd miljoen.