Het Japanse automerk staat op tien in de lijst van honderd meest waardevolle merken ter wereld. Een Amerikaans marktonderzoeksburea publiceert de lijst. Op één staat Microsoft (waarde: 51 miljard euro). Op twee staat het Amerikaanse industriële conglomeraat General Electric (GE). Op drie Coca-Cola, op vier telecombedrijf China Mobile. Verder moet Toyota de merken Marlboro, Wal-Mart, Google, IBM en Citibank nog voorlaten. Het enige Nederlandse bedrijf in de tophonderd is ING op 76, met een waarde van ruim vijf miljard euro. Opvallend is dat vooral Europese bedrijven die luxe goederen produceren een waardevolle merknaam hebben. Zo staat Mercedes-Benz (DaimlerChrysler) op 28 en Porsche op 44. En tasjesmaker Louis Vuitton op 24. De lijst wordt opgesteld aan de hand van een wereldwijd marktonderzoek onder 650 duizend consumenten en de (openbare) financiële gegevens, plus de groeikansen van een onderneming. De lijst verschilt met de tophonderd grootste merken die het zakenblad Business Week jaarlijks samenstelt.