Volkswagen AG leverde in het eerste kwartaal 1,36 miljoen auto's af aan klanten, dat was vijftien procent meer dan in het eerste kwartaal van 2005. De omzet steeg met 21 procent naar 25,3 miljard euro. Het concern realiseerde een winst op operationeel niveau van 726 miljoen, bijna drie procent van de omzet. De merkengroep Volkswagen (incl. Skoda) maakte een winste van 134 miljoen, in tegenstelling tot een verlies van ongeveer vijftig miljoen in Q1 van 2005. De groep zette 927 duizend auto's af, zestien procent meer. De merkengroep Audi (incl. Seat) ontwikkeld zich positief met een vijf procent hogere winst van 318 miljoen. Audi deed het vooral in Duitsland erg goed. Seat stelt opnieuw teleur, zegt VW AG. Ook bij de bedrijfswagens werd een winstje behaald (36 miljoen) in tegenstelling tot een verlies van veertig miljoen in Q1 van 2005. VW bedrijfswagens zette elf procent meer auto's af tot een totaal van 99 duizend. Volgens de financiële baas Hans Dieter Pötsch heeft het concern de omzet per auto weten te verhogen bij lagere marketingkosten. Dat zou bewijzen dat het marktaandeel niet 'gekocht' is. “Het kwartaalresultaat laat bovendien zien dat de maatregelen op het gebied van kostenreducties en efficiencyverbeteringen resultaat hebben. Maar het rendement is ver verwijderd van ons doel. Vooral bij het merk Volkswagen moeten we nog hard werken aan herstructurering.”