Het bedrijf in het Belgische Wilrijk onderhandelt al maanden met een tiental Chinese constructeurs met exotische namen als Hafei, Changhe, Xiali, Faw, Dongan en Yangzi. Volgens bedrijfsleider Karel Cardoen zal het nog wel even duren alvorens ondertekende contracten op tafel liggen. De Chinese constructeurs kijken voorlopig de kat uit de boom, onderhandelen met iedereen en zullen pas toehappen wanneer de omstandigheden het gunstigst zijn. De Chinese vierwielers (mini’s, kleine suv’s, maar ook grotere wagens en 4×4’s) die bij Cardoen dezer dagen aan de klanten bij wijze van test worden getoond, zijn nog niet rijp zijn voor de Europese markt en beantwoorden nog niet aan de Europese milieu- en veiligheidsvoorschriften. De richtprijzen van Cardoen liggen volgens het Vlaamse 6Minutes een kwart tot dertig procent lager dan vergelijkbare ‘westerse’ modellen, te weten 5,5 duizend euro voor een mini tot 14,5 duizend voor een uit de kluiten gewassen pick-up.