Bugatti vreest een faillisement als het geen uitstel krijgt van de verplichting, die vanaf september van kracht wordt. VW-stalgenoot Lamborghini voorziet volgend jaar een verlies van 4,7 miljoen euro. Bugatti's enige model, de Veyron, dreigt opnieuw naar de tekentafel te moeten. Er moeten airbags in die 'weten' dat een kind op de passagierstoel zit. De maatregel moet voorkomen dat een airbag een jeugdige inzittende dooddrukt. Voor Bugatti betekenen de extra inspanningen dat de Veyron – met één miljoen euro toch al geen koopje – tien procent duurder wordt. Ook al zou het gevraagde uitstel worden verleend, dan nog raakt de sportwagenfabrikant tussen nu en 2009 ruim drie miljoen euro kwijt aan extra kosten. Verder vreest Bugatti dat de verkoop van het model een flinke knauw zal krijgen. Volgens de Financial Times is Bugatti niet de enige klager. Ook andere sportwagenfabrikanten zitten met de maatregel in hun maag. Omdat in hun modellen zelden kinderen plaatsnemen, hebben de nieuwe airbags geen prioriteit gehad bij de productontwikkeling. Aan Ferrari hebben de Amerikanen uitstel verleend. Pas medio 2008 moet alles wat de airbags betreft koek en ei zijn. Ook Spyker heeft twee jaar respijt gekregen. Tot die tijd mogen er gewone airbags in.