Dat hebben ze besloten na een gesprek van dik drie uur, woensdagochtend in de marge van de Parijse autoshow. Beide bedrijven laten momenteel onderzoek doen naar de voordelen van eventuele nauwe samenwerking, maar GM had twijfels of het daar wel mee door zou gaan. Wagoner heeft nu in ieder geval besloten met zijn collega te blijven praten en het onderzoek ook verder af te ronden. De resultaten worden in oktober verwacht. Renault en GM zijn het echter verrre van eens over de manier waarop een samenwerking, vooral financieel, in het vat gegoten kan worden. "Het moet een win-win situatie zijn, een alliantie is niet houdbaar als de een er aan verdient en de ander verliest", aldus Ghosn, de grootste motor achter de plannen. Ghosn denkt wel dat er wat veranderingen moeten komen in het management van GM. Bij Renault-Nissan leidden de ambitieuze doelstellingen van Ghosn er destijds toe dat managers van beide bedrijven ondanks bedenkingen nu succesvol samenwerken. Alleen een soortgelijke strategie zou het "onwillige middle-managament van GM in de alliantie kunnen dwingen", citeert het vakblad Automobilwoche topman Ghosn. Het is echter geen garantie tot succes want veel samenwerkingen van GM liepen slecht af: Isuzu, Fuju Heavy Industries (Subaru) en last but not least Fiat. Ghosn: "Wij zijn niet naïef. We weten dat er in een discussie over een dergelijke alliantie veel tegenstanders zijn."