Louwman & Parqui zit aan miljoenste Toyota

Louwman & Parqui heeft sinds 1964 de miljoenste Toyota afgeleverd. Het gemiddelde komt daarmee op 24 duizend stuks per jaar.

Het in 1923 opgerichte familiebedrijf startte in 1964 op het Europese continent als één van de eerste met de distributie van Toyota’s. De gestage vergroting van het volume is onder meer te danken aan de hoge kwaliteit van de Toyota producten, beweert L&P. Verder zegt de distributeur al lange tijd te werken met ‘een marketingaanpak die door een solide signatuur gekenmerkt wordt’. De ontwikkeling van het Toyota-dealernetwerk speelt hierbij een cruciale rol. Dat is niet uitsluitend gericht op kwantiteit (meer dealers) maar juist ook op de kwaliteit in dienstverlening, aldus L&P in het persbericht. In de decennia voordat de import van Toyota ter hand werd genomen, werden uiteenlopende auto- en motorfietsenmerken geïmporteerd. Maar de komst van Toyota zorgde voor een ‘langdurige en stabiele relatie’ met de Japanse autofabrikant die inmiddels na GM de op één na grootste autofabrikant ter wereld is. L&P heeft momenteel met de Toyota-personenauto’s in Nederland een marktaandeel van 7,6 procent en bezet daarmee momenteel de zesde plaats in de toptien van de merken. Bovendien heeft Lexus een aandeel van 0,3 procent. Bij de bestelauto’s speelt het merk een marginale rol met slechts 1,6 procent marktaandeel. De enige auto die hier iets voorstelt is de Hi-Ace.

Louwman & Parqui zit aan miljoenste Toyota - Automobielmanagement.nl

Louwman & Parqui zit aan miljoenste Toyota

Louwman & Parqui heeft sinds 1964 de miljoenste Toyota afgeleverd. Het gemiddelde komt daarmee op 24 duizend stuks per jaar.

Het in 1923 opgerichte familiebedrijf startte in 1964 op het Europese continent als één van de eerste met de distributie van Toyota’s. De gestage vergroting van het volume is onder meer te danken aan de hoge kwaliteit van de Toyota producten, beweert L&P. Verder zegt de distributeur al lange tijd te werken met ‘een marketingaanpak die door een solide signatuur gekenmerkt wordt’. De ontwikkeling van het Toyota-dealernetwerk speelt hierbij een cruciale rol. Dat is niet uitsluitend gericht op kwantiteit (meer dealers) maar juist ook op de kwaliteit in dienstverlening, aldus L&P in het persbericht. In de decennia voordat de import van Toyota ter hand werd genomen, werden uiteenlopende auto- en motorfietsenmerken geïmporteerd. Maar de komst van Toyota zorgde voor een ‘langdurige en stabiele relatie’ met de Japanse autofabrikant die inmiddels na GM de op één na grootste autofabrikant ter wereld is. L&P heeft momenteel met de Toyota-personenauto’s in Nederland een marktaandeel van 7,6 procent en bezet daarmee momenteel de zesde plaats in de toptien van de merken. Bovendien heeft Lexus een aandeel van 0,3 procent. Bij de bestelauto’s speelt het merk een marginale rol met slechts 1,6 procent marktaandeel. De enige auto die hier iets voorstelt is de Hi-Ace.