Peugeot 207 best verkopende model, VW best verkopende merk

De Peugeot 207 leidt de Europese modelranglijst tot en met mei 2007. Volkswagen blijft de koppositie als merk vasthouden in een met 3,1 procent dalende Europese markt.

De Ford Focus volgt de Peugeot 207 op de voet. Toyota, dat geen model in de Europese toptien heeft zitten, is wel de snelste groeier in de merkenrace. Ten opzichte van 2006 klom het Japanse merk met 7,6 procent, naar een achtste plaats met 406.802 stuks. Ook Fiat blijft het goed doen. De mannen en vrouwen uit Turijn plusten 6,2 procent en kwamen met 439.540 uit op de zesde plaats. Met name Fiat Grande Punto zorgt voor dit succes. Met 680.601 stuks verliest Volkswagen weliswaar behoorlijk wat terrein ten opzichte van vorig jaar, maar het staat nog ruim aan de leiding. Nummer twee – Opel/GM – blijft tot en met mei nog honderdduizend stuks achter. Renault laat 12,7 procent in vergelijking met vorig jaar liggen en is daarmee de grootste verliezer. (Cijfers: JATO)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Peugeot 207 best verkopende model, VW best verkopende merk - Automobielmanagement.nl

Peugeot 207 best verkopende model, VW best verkopende merk

De Peugeot 207 leidt de Europese modelranglijst tot en met mei 2007. Volkswagen blijft de koppositie als merk vasthouden in een met 3,1 procent dalende Europese markt.

De Ford Focus volgt de Peugeot 207 op de voet. Toyota, dat geen model in de Europese toptien heeft zitten, is wel de snelste groeier in de merkenrace. Ten opzichte van 2006 klom het Japanse merk met 7,6 procent, naar een achtste plaats met 406.802 stuks. Ook Fiat blijft het goed doen. De mannen en vrouwen uit Turijn plusten 6,2 procent en kwamen met 439.540 uit op de zesde plaats. Met name Fiat Grande Punto zorgt voor dit succes. Met 680.601 stuks verliest Volkswagen weliswaar behoorlijk wat terrein ten opzichte van vorig jaar, maar het staat nog ruim aan de leiding. Nummer twee – Opel/GM – blijft tot en met mei nog honderdduizend stuks achter. Renault laat 12,7 procent in vergelijking met vorig jaar liggen en is daarmee de grootste verliezer. (Cijfers: JATO)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding