Het gaat daarbij in eerste instantie om de levering van F1C dieselmotoren voor lichte vrachtwagens aan Mitsubishi Fuso Bus & Truck. De motoren zijn bestemd voor de lichte truck Canter. Vanaf 2009 zal Fiat Powertrain tachtigduizend F1C motoren per jaar aan Mitsubishi Fuso leveren. In de daaropvolgende jaren zal dit leveringsvolume nog verder stijgen. De huidige Canter-serie werd in 2002 geïntroduceerd en is één van de meest succesvolle lichte bedrijfswagens in Azië. In 2006 werden van deze serie 132 duizend stuks in meer dan honderd landen verkocht. In het kader van deze strategische leveringsovereenkomst onderzoeken beide ondernemingen of er nog meer samenwerkingspotentieel bestaat in andere markten, bijvoorbeeld in Zuidoost-Azië. "Deze overeenkomst is een doorslaggevende stap in ons voornemen om binnen het gehele concern de strategische samenwerkingsverbanden uit te breiden", zegt Sergio Marchionne, ceo van Fiat Group. Dieter Zetsche, voorzitter van de raad van bestuur van DaimlerChrysler AG benadrukt: "Om te kunnen voldoen aan de huidige en toekomstige emissievoorschriften zijn grote investeringen en gespecialiseerde technologie noodzakelijk."