Mercedes wil eco-premiummerk worden

Topman Zetsche van DaimlerChrysler wil op de IAA achttien ‘milieuvriendelijke’ modellen presenteren.

Mercedes-Benz moet het groenste premiummerk worden. In het middelpunt staan drie belangrijke volumemodellen die met een zuinige bluetec dieselmotor en een ‘mild hybrid’ aandrijving worden uitgerust. Een als zodanig uitgeruste C-Klasse komt begin 2011 op de markt, schrijft Auto Motor en Sport. Die auto zal minder dan vijf liter per honderd kilometer verbruiken en zal bovendien voldoen aan de geplande eis van 130 gram CO2 per kilometer. De nieuwe E-Klasse (2009) zal minder dan zes liter verbruiken en minder dan 150 g/km uitstoten. Der S-Klasse krijgt in 2010 dezelfde techniek. Die komt op 7 L/100 km en minder dan 170 g/km. Mercedes heeft ook besloten tot een B-Klasse met brandstofcel. De eerste honderdvijftig auto’s worden in 2010 in productie genomen. Op de korte termijn wil Mercedes de B-Klasse leveren als NGT op aardgas. Die auto moet concurreren als taxi met bijvoorbeel de aardgas-Zafira van Opel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes wil eco-premiummerk worden - Automobielmanagement.nl

Mercedes wil eco-premiummerk worden

Topman Zetsche van DaimlerChrysler wil op de IAA achttien ‘milieuvriendelijke’ modellen presenteren.

Mercedes-Benz moet het groenste premiummerk worden. In het middelpunt staan drie belangrijke volumemodellen die met een zuinige bluetec dieselmotor en een ‘mild hybrid’ aandrijving worden uitgerust. Een als zodanig uitgeruste C-Klasse komt begin 2011 op de markt, schrijft Auto Motor en Sport. Die auto zal minder dan vijf liter per honderd kilometer verbruiken en zal bovendien voldoen aan de geplande eis van 130 gram CO2 per kilometer. De nieuwe E-Klasse (2009) zal minder dan zes liter verbruiken en minder dan 150 g/km uitstoten. Der S-Klasse krijgt in 2010 dezelfde techniek. Die komt op 7 L/100 km en minder dan 170 g/km. Mercedes heeft ook besloten tot een B-Klasse met brandstofcel. De eerste honderdvijftig auto’s worden in 2010 in productie genomen. Op de korte termijn wil Mercedes de B-Klasse leveren als NGT op aardgas. Die auto moet concurreren als taxi met bijvoorbeel de aardgas-Zafira van Opel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding