Chrysler zoekt outlets buiten VS

Chrysler heeft zeventig dealers en andere geïnteresseerden uit Rusland, Japan en het Midden-Oosten voor gesprekken uitgenodigd.

De Amerikaanse tak van DaimlerChrysler, dat voor tachtig procent overgaat naar investeringsmaatschappij Cerberus, heeft gesprekken gevoerd om meer te horen over de auto’s van Chrysler en over het herstructureringsplan. Topman La Sorda van Chrysler zegt in Financial Times dat hij zal proberen het aandeel in de VS ‘agressief te verdedigen’ maar dat hij meer afzet wil realiseren in andere delen van de wereld. Het merk wil minder afhankelijk zijn van de ‘ups en downs’ van een enkele regio. De problemen bij Chrysler zouden vooral veroorzaakt zijn door de afhankelijkheid van de Amerikaanse markt en door nadruk van het gamma op grote auto’s. Chrysler is nog steeds het meest op Noord-Amerika georiënteerd van alle Amerikaanse merken. Maar acht procent van de totale Chrysler-afzet ging in 2006 de grens over. Dat moet binnen vijf jaar verdubbelen, zegt het merk nu.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Chrysler zoekt outlets buiten VS - Automobielmanagement.nl

Chrysler zoekt outlets buiten VS

Chrysler heeft zeventig dealers en andere geïnteresseerden uit Rusland, Japan en het Midden-Oosten voor gesprekken uitgenodigd.

De Amerikaanse tak van DaimlerChrysler, dat voor tachtig procent overgaat naar investeringsmaatschappij Cerberus, heeft gesprekken gevoerd om meer te horen over de auto’s van Chrysler en over het herstructureringsplan. Topman La Sorda van Chrysler zegt in Financial Times dat hij zal proberen het aandeel in de VS ‘agressief te verdedigen’ maar dat hij meer afzet wil realiseren in andere delen van de wereld. Het merk wil minder afhankelijk zijn van de ‘ups en downs’ van een enkele regio. De problemen bij Chrysler zouden vooral veroorzaakt zijn door de afhankelijkheid van de Amerikaanse markt en door nadruk van het gamma op grote auto’s. Chrysler is nog steeds het meest op Noord-Amerika georiënteerd van alle Amerikaanse merken. Maar acht procent van de totale Chrysler-afzet ging in 2006 de grens over. Dat moet binnen vijf jaar verdubbelen, zegt het merk nu.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding