Kleine besteller Fiat moet eerder klaar

Topman Marchionne wil de auto sneller op de markt hebben.

De oorspronkelijke planning was voorjaar 2008 maar het moet naar dus eerder. De baas van Fiat Professional, Franco Miniero, zegt in Automotive News Europe dat ‘iedereen zijn uiterste best doet om Marchionne tevreden te stellen’. Fiat Professional is de nieuwe naam van de divisie lichte bedrijfswagens van Fiat. De kleine besteller is gebaseerd op de Grande Punto en gaat de Fiorino (oorspronkelijk geïntroduceerd in 1978) vervangen. De auto wordt gebouwd voor Fiat en PSA Peugeot Citroën bij het Turkse Tofas dat er jaarlijks 165 duizend gaat produceren. PSA zal er 95 duizend afnemen, meer dan oorspronkelijk de bedoeling was. Bij Citroën komt de nieuwe auto in de plaats van de C15, die stamt uit 1984. De Tofas-auto is kleiner dan de Doblo, Partner en Berlingo. Fiat en PSA hebben de auto gezamenlijk ontwikkeld en meer dan negentig procent van de componenten van alle drie de auto’s is universeel. Er is nog geen naam vrijgegeven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Kleine besteller Fiat moet eerder klaar - Automobielmanagement.nl

Kleine besteller Fiat moet eerder klaar

Topman Marchionne wil de auto sneller op de markt hebben.

De oorspronkelijke planning was voorjaar 2008 maar het moet naar dus eerder. De baas van Fiat Professional, Franco Miniero, zegt in Automotive News Europe dat ‘iedereen zijn uiterste best doet om Marchionne tevreden te stellen’. Fiat Professional is de nieuwe naam van de divisie lichte bedrijfswagens van Fiat. De kleine besteller is gebaseerd op de Grande Punto en gaat de Fiorino (oorspronkelijk geïntroduceerd in 1978) vervangen. De auto wordt gebouwd voor Fiat en PSA Peugeot Citroën bij het Turkse Tofas dat er jaarlijks 165 duizend gaat produceren. PSA zal er 95 duizend afnemen, meer dan oorspronkelijk de bedoeling was. Bij Citroën komt de nieuwe auto in de plaats van de C15, die stamt uit 1984. De Tofas-auto is kleiner dan de Doblo, Partner en Berlingo. Fiat en PSA hebben de auto gezamenlijk ontwikkeld en meer dan negentig procent van de componenten van alle drie de auto’s is universeel. Er is nog geen naam vrijgegeven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding