Mogelijk snel aankondigingen AutoBinck over Chinese en Indiase merken

Na de zomer zal er meer duidelijkheid komen over eventuele vertegenwoordigingen.

Dat zegt ceo Henny van Dijk van het Haagse concern in Automotive News Europe. “Wij zijn met alle Chinese en Indiase fabrikanten in gesprek. Volgend jaar moeten de voorbereidingen plaatsvinden voor een rollout in 2009. Ik kan er nu niks over zeggen maar na de zomer, als we ons honderdjarige bestaan vieren, zouden we enkele aankondigingen kunnen doen.” Van Dijk zegt ook verdere uitbreiding te zoeken in Centraal-Europa. "We kijken naar Kroatië, Roemenië en Bulgarije. Maar ik sluit ook Oekraïne en Polen niet uit", aldus de directeur. AutoBinck is al actief in Tsjechië en Polen en behaalt (nog maar) 55 procent van zijn omzet uit de Benelux. AutoBinck ziet in Centraal-Europa kansen vanwege de economische groei van vijf tot negen procent ten opzichte van één tot twee procent in het westen. Ook de marges zouden beter zijn. In Centraal-Europa kunnen dealers gemakkelijk twee procent marge halen op de verkoop van nieuwe auto's. Hier is het maar 0,5 procent, weet Van Dijk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mogelijk snel aankondigingen AutoBinck over Chinese en Indiase merken - Automobielmanagement.nl

Mogelijk snel aankondigingen AutoBinck over Chinese en Indiase merken

Na de zomer zal er meer duidelijkheid komen over eventuele vertegenwoordigingen.

Dat zegt ceo Henny van Dijk van het Haagse concern in Automotive News Europe. “Wij zijn met alle Chinese en Indiase fabrikanten in gesprek. Volgend jaar moeten de voorbereidingen plaatsvinden voor een rollout in 2009. Ik kan er nu niks over zeggen maar na de zomer, als we ons honderdjarige bestaan vieren, zouden we enkele aankondigingen kunnen doen.” Van Dijk zegt ook verdere uitbreiding te zoeken in Centraal-Europa. "We kijken naar Kroatië, Roemenië en Bulgarije. Maar ik sluit ook Oekraïne en Polen niet uit", aldus de directeur. AutoBinck is al actief in Tsjechië en Polen en behaalt (nog maar) 55 procent van zijn omzet uit de Benelux. AutoBinck ziet in Centraal-Europa kansen vanwege de economische groei van vijf tot negen procent ten opzichte van één tot twee procent in het westen. Ook de marges zouden beter zijn. In Centraal-Europa kunnen dealers gemakkelijk twee procent marge halen op de verkoop van nieuwe auto's. Hier is het maar 0,5 procent, weet Van Dijk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding