Winstgroei bij Mercedes-Benz

Mercedes-Benz deed het heel goed in het tweede kwartaal. De winstcijfers waren bijna twee keer zo groot als in Q2 van vorig jaar.

Moederbedrijf DaimlerChrysler maakte bekend dat Mercedes een winst (voor belastingen) heeft geboekt van 1,2 miljard euro, 74 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2006. De omzet bleef constant op 12,6 miljard euro. Topman Zetsche heeft voorspeld dat de ROS (return on sales) van het bedrijf ‘siginficant’ hoger zal uitvallen dat de zeven procent die was voorspeld. De bedrijfsautodivisie met Mercedes-Benz en Freighliner zag de winst iets stijgen van 585 miljoen euro naar 601 miljoen op een omzet van 6,9 miljard. Daarentegen rapporteerde de bus en bestelwagendivisie een omzet van 3,4 miljard met een ros van 257 miljoen. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog 1,1 miljard euro. Maar dat zou een administratieve reden hebben in verband met 'hedging' van de aandelen EADS (luchtvaartgroep) waarin Daimler een aandeel heeft van 22,5 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Winstgroei bij Mercedes-Benz - Automobielmanagement.nl

Winstgroei bij Mercedes-Benz

Mercedes-Benz deed het heel goed in het tweede kwartaal. De winstcijfers waren bijna twee keer zo groot als in Q2 van vorig jaar.

Moederbedrijf DaimlerChrysler maakte bekend dat Mercedes een winst (voor belastingen) heeft geboekt van 1,2 miljard euro, 74 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2006. De omzet bleef constant op 12,6 miljard euro. Topman Zetsche heeft voorspeld dat de ROS (return on sales) van het bedrijf ‘siginficant’ hoger zal uitvallen dat de zeven procent die was voorspeld. De bedrijfsautodivisie met Mercedes-Benz en Freighliner zag de winst iets stijgen van 585 miljoen euro naar 601 miljoen op een omzet van 6,9 miljard. Daarentegen rapporteerde de bus en bestelwagendivisie een omzet van 3,4 miljard met een ros van 257 miljoen. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog 1,1 miljard euro. Maar dat zou een administratieve reden hebben in verband met 'hedging' van de aandelen EADS (luchtvaartgroep) waarin Daimler een aandeel heeft van 22,5 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding