Audi verkoopt nu een kleine honderdduizend eenheden per jaar in de VS en dat moeten er tegen 2015 tweehonderdduizend zijn. De luxe Volkswagen-dochter moet daarvoor zijn netwerk reorganiseren en een kleinere suv (Q5) aan het gamma toevoegen. Audi loopt in de VS achter op BMW en Mercedes, met name doordat die merken sneller waren met het op de markt brengen van suv’s. Audi is er inmiddels wel succesvol met de Q7. De groei van Audi is weer afgeleid van de totale groei die de Volkswagen Groep voor ogen heeft. Martin Winterkorn, de hoogste concernbaas, wil dat zijn Volkswagen AG de komende periode elk jaar tien procent meer afzet zodat in 2010 acht miljoen eenheden per jaar worden verkocht. Winterkorn wil het grote gat met Toyota voor een belangrijk deel dichten. In de VS heeft Audi 110 exclusieve dealers maar ook veel multi-franchise bedrijven. De kwaliteit van het netwerk daar moet omhoog, aldus Ralph Weyler, de baas van marketing & sales van Audi, in de zakenkrant Financial Times.