Het merk moet de wereldleider worden als leverancier van premium producten en services voor individuele mobiliteit. Daarbij moet de winst (return on sale)vanaf 2012 acht tot tien procent van de omzet zijn bij de afdeling auto’s. De strategie is erop gericht dat het bedrijf op lange termijn succesvol zal zijn en onafhankelijk kan blijven. BMW Group heeft ook een tussentijdse target: in 2012 meer dan 1,8 miljoen auto’s produceren. De winstgevendheid is belangrijker dan pure volumegroei. “We zullen de hele onderneming focussen op de winstgevendheid”, aldus topman Reithofer. BMW heeft overwogen of de aquisitie van een vierde emrk zinvol is maar geen enkel merk zou nu aan de eisen van BMW voldoen. Maar de directie sluit acquisities niet per definitie uit. BMW heeft wel het motorfietsmerk Husqvarna ingelijfd en zegt daardoor nieuwe en jongere doelgroepen te kunnen aanspreken. BMW zal in 2012 drie additionele automodellen introduceren: de X1, de Mini Sav en de Rolls-Royce Coupé. De doelstelling voor 2020 is ruim twee miljoen auto’s per jaar. Meer hierover in AM 18 van 12 oktober.