Nieuwe topman marketing en communicatie bij Ford

Topman Alan Mulally heeft Jim Farley (45) op de hoogste marketingfunctie bij Ford gezet. Farley komt van Toyota en Lexus.

Farley komt half november naar Ford toe na bijna twintig jaar Toyota en Lexus. Zijn laatste functie was group vice-president and general manager van Lexus. Volgens Mulally is Farley ‘een van de meest succesvolle en getalenteerde leiders van de autoindustrie’. Farley is onder meer de ‘uitvinder’ van het merk jongerenmerk Scion van Toyota. De Amerikaanse merken hebben de traditie hun topfunctionarissen uit eigen huis te halen maar die tijden lijken voorbij. Ook Alan Mulally zelf is van buiten gehaald, namelijk van Boeing. Mulally is een bewonderaar van Toyota. Farley moet Ford helpen de auto’s en truck te ontwikkelen die de mensen ook willen hebben. Het marktaandeel van Ford in Amerika blijft dalen. Het merk is zijn tweede positie ook inmiddels kwijtgeraakt aan Toyota.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Nieuwe topman marketing en communicatie bij Ford - Automobielmanagement.nl

Nieuwe topman marketing en communicatie bij Ford

Topman Alan Mulally heeft Jim Farley (45) op de hoogste marketingfunctie bij Ford gezet. Farley komt van Toyota en Lexus.

Farley komt half november naar Ford toe na bijna twintig jaar Toyota en Lexus. Zijn laatste functie was group vice-president and general manager van Lexus. Volgens Mulally is Farley ‘een van de meest succesvolle en getalenteerde leiders van de autoindustrie’. Farley is onder meer de ‘uitvinder’ van het merk jongerenmerk Scion van Toyota. De Amerikaanse merken hebben de traditie hun topfunctionarissen uit eigen huis te halen maar die tijden lijken voorbij. Ook Alan Mulally zelf is van buiten gehaald, namelijk van Boeing. Mulally is een bewonderaar van Toyota. Farley moet Ford helpen de auto’s en truck te ontwikkelen die de mensen ook willen hebben. Het marktaandeel van Ford in Amerika blijft dalen. Het merk is zijn tweede positie ook inmiddels kwijtgeraakt aan Toyota.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding