Over de eerste negen maanden is de omzet 35,1 miljard euro ten opzichte van 32,7 miljard vorig jaar. Het goede derde kwartaal is het gevolg van de hogere aantallen nieuwe auto’s, hogere prijzen en een verbetering van de productmix. PSA verkocht in het kwartaal bijna twaalf procent meer auto’s, namelijk 783 duizend in plaats van 735 duizend. Van de 207 zijn 287 duizend eenheden verkocht. Dat is in lijn met de verwachting en Peugeot versterkte hiermee zijn leidende rol in het segment van de kleine auto, dankzij de 107, de 206 en de 207. Citroën profiteert vooral van het succes van de C4 Picasso. Bij de lichte bedrijfsauto’s consolideerde de groep zijn leidende positie in Europa met een aandeel van 18,6 procent. Volgens PSA zijn de resultaten in lijn met het herstructureringsplan CAP 2010. Voor het vierde kwartaal zouden de cijfers verder moeten verbeteren. De directie verwacht een operationele marge van iets meer dan twee procent over de tweede helft van het jaar. Ook de dochters Banque PSA, Gefco (transport) en Faurecia (onderdelen) verbeterden hun resultaten.