Croma in nieuwe vorm

De stationwagon van Fiat is qua vorm aangepast aan de rest van de familie.

Fiat’s Centro Stile is verantwoordelijk voor de uiterlijke wijzigingen. Het meest opvallende aan de nieuwe Croma is dat hij in lijn met de rest van de Fiat-familie is gebracht. De Italiaans vormgegeven nieuwe neus, zoals we die kennen van de Grande Punto en de Bravo, heeft nu ook de druppelvormige koplampen en een nieuwe chromen grille. Aan de achterkant heeft de nieuwe bumper de vorm van een luchtgeleider die de auto een sportieve look geeft net als de nieuwe spoiler en side skirts. De stationwagon van Fiat wil qua verkoop niet erg aanslaan. In Nederland zijn er dit jaar slechts zeshonderd geregistreerd (stand per 31 oktober). De bestverkochte Fiat is met voorsprong de Panda (7,2 duizend) en de Grande Punto (4,9 duizend) is goede tweede. De nummer drie, Bravo, komt aarzelend op gang. Tot en met oktober zijn er zestienhonderd Bravo’s geregistreerd. De Nederlandse importeur heeft voor dit jaar tweeënhalf- tot drieduizend stuks van de Bravo als verwachting uitgesproken. Fiat heeft in Nederland een marktaandeel van 3,70 procent. Dat was vorig jaar om deze tijd 3,54 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Croma in nieuwe vorm - Automobielmanagement.nl

Croma in nieuwe vorm

De stationwagon van Fiat is qua vorm aangepast aan de rest van de familie.

Fiat’s Centro Stile is verantwoordelijk voor de uiterlijke wijzigingen. Het meest opvallende aan de nieuwe Croma is dat hij in lijn met de rest van de Fiat-familie is gebracht. De Italiaans vormgegeven nieuwe neus, zoals we die kennen van de Grande Punto en de Bravo, heeft nu ook de druppelvormige koplampen en een nieuwe chromen grille. Aan de achterkant heeft de nieuwe bumper de vorm van een luchtgeleider die de auto een sportieve look geeft net als de nieuwe spoiler en side skirts. De stationwagon van Fiat wil qua verkoop niet erg aanslaan. In Nederland zijn er dit jaar slechts zeshonderd geregistreerd (stand per 31 oktober). De bestverkochte Fiat is met voorsprong de Panda (7,2 duizend) en de Grande Punto (4,9 duizend) is goede tweede. De nummer drie, Bravo, komt aarzelend op gang. Tot en met oktober zijn er zestienhonderd Bravo’s geregistreerd. De Nederlandse importeur heeft voor dit jaar tweeënhalf- tot drieduizend stuks van de Bravo als verwachting uitgesproken. Fiat heeft in Nederland een marktaandeel van 3,70 procent. Dat was vorig jaar om deze tijd 3,54 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding